törstig och kissnödig ?

jadå ^^ Jag dricker myycket mer nu än innan lchf och behöver således även kissa oftare. Har ätit lchf i ett och ett halvt år nu :)
Ingen urinvägsinfektion?
Jag är amatör men jag har själv märkt att man kissar mindre mängder de gånger man går på toa. Frekvensen för mig är dock ungefär det samma.
Kanske du äter saltrik mat vilket skapar törst, du dricker vilket du sen kissar ut?
Som sagt…jag är ingen expert över huvud taget.

Under omställningsfasen drivs ganska mycket vätska ur kroppen, därför blir du både törstig och kissnödig. 
Tänk på att äta lite extra salt, eller dricka en eller par muggar buljong varje dag, så minskar du risken för obehag i form av kramp och liknande.
Kolhydralrik mat innehåller ofta mycket vätska som tex pasta, potatis, frukt mm. Unviker man dessa så behöver man dricka mer vätska.
Kolhydrater binder vätska. Man tappar mycket vätska när man börjar med LCHF. Man tappar även salt. Öka ditt intag av vatten och se till att du får i dig ordentligt med salt i kosten. När det gått någon månad så har kroppen stabiliserat sig och du kommer troligen inte behöva kissa så ofta.
Ok, tack .Det är som jag trodde då.