har varit lite bortskämd ett tag
Jag har varit en halvtrogen LCHF are och har med glädje gått ner till en bra vikt som jag aldrig trodde jag skulle komma till ! , där har jag legat med något kg upp och ner trots att det fuskas en hel del
nu har jag fått problem!! ok väldigt mycket fusk över sommaren … men jag tror ändå det är ett annat ? började nämligen med minipiller för några mån sen , har haft spiral i många år ) men det började tillslut att krångla ( tror kroppen behövde vila ??) kanske bara en konstig känsla men iaf så blev alt . piller . Nu har jag gått upp 6 kg på kort tid
ok inte en världskatastrof men utvecklingen känns inte bra och jag trivs inte!!
Nu måste jag skärpa till mig och se om det händer något ! men jag är kluven ? kanske lika bra att sluta med pillren direkt ? verkar iaf inte vara lika lätt att snabbt få ett resultat , men jag vet att jag har lite för bråttomt också ,på en dag kan man ju inte tappa det man byggt upp på några veckor 
var bara tvungen att få ventilera lite med er alla , kanske någon som har samma erfarenhet??
det värsta är nog att skulle jag inte vara konstant sugen på att stoppa något ätbart i mig vore det ju betydligt lättare ,*sockerberoende* ,och blir inte nöjd av att mätta mig med bra saker som man "får" äta 
Jag har precis gjort tvärtom, bytt min tredje sort p-piller (dock inte mini) mot en kopparspiral, eftersom jag långsamt går uppåt i vikt, får sämre hy och tappar sexlusten. Tre av de vanligaste biverkningarna alltså, men trots att jag påpekade det redan före sommaren, efter sort nummer 2 provats, så insisterade min barnmorska på att jag borde prova sort nummer 3 först… Nåja, nu har jag gjort det.
Gick lätt ner med LCHF utan p-piller när jag började för 3½ år sen, åt liberal LCHF under graviditet och gick inte upp särskilt mycket, tappade allt lätt efteråt innan jag behövde preventivmedel igen och alltså började med p-pillren. Då satte vikten fart uppåt och jag har inte kunnat hejda den. Hoppas att både vikten och acnen rättar till sig nu. För att inte tala om sexlusten. 
Nu framgår det ju inte om du hade hormon- eller kopparspiral, men var det det senare så kan det ju vara så att du liksom jag reagerar på hormonerna.
**Surface of Velvet
**Core of Steel
hej ! tack för ditt svar , jag har haft kopparspiral ,prövade ett tag med hormon spiral för att komma tillrätta med kraftiga blödningar men naturligtvis var jag en av få som fick konstanta blödningar med den
så den byttes till slut ut mot koppar ,som fungerade bra i flera år ,men sen började jag småblöda för mycket för ofta så därför bytte jag till pillrena , nu ångrar jag det , jag tror det blir tufft att gå ner mina pålagda kg ? kroppen känns motsträvig ,fast det kanske kan vara en övergångsfas kan jag undra ??
ps du har samma biverkningar som mig 
Ja, det är ju svårt att veta om det vänder för dig. Tyvärr är det nog bara att testa och se. Alternativt gå tillbaka till hormonfritt preventivmedel.
Jag vet bara att jag under olika perioder i mitt liv använt 3 olika sorters p-piller och gått upp i vikt (i lite olika hastighet, kan ha med ålder att göra också).
Enda gången jag (före LCHF) lyckats gå ner i vikt med den gamla "hederliga" ät-mindre-spring-mer-metoden använde jag inte heller p-piller…
**Surface of Velvet
**Core of Steel