Mina resultat med LCHF, 3mån
Måste börja med att säga att jag verkligen gillar detta forum, alla är så snälla och hjälpsamma och "stämningen" är positiv! :)
Började med LCHF i februari i år, av ren slump, tänkte att jag skulle ge det 2 veckor som ett experiment, men har fortsatt sen dess, av den anledningen att jag inte längre blir sömnig om eftermiddagarna efter lunchen och för att magen inte blir så uppblåst.
Vägde ca85kg när jag började till mina 167cm (26år, tjej), vilket är alldeles på tok för mycket! ("Bekvämt-förhållande-myspys-kilon")Försökte att gå ner med träning, men det gav inte några större resultat, förutom ett bättre flås kanske…
Jag har ingen våg, har aldrig gillat våg, då den bara ger ångest! Har ingen aning om hur många kilon det rör sig om, kan hände att jag väger lika mycket,men fastare i kroppen…. men här är iaf mina mått! :)
Axlar: 118cm - 103cm (-15)
Rygg: 98cm - 85 cm (-13)
Bröst: 111cm - 94cm (-17)
Midja: 90cm - 79cm (-11)
Buk: 110cm - 93cm (-17)
Rumpa: 113cm - 103cm (-10)
Lår: 67cm - 59cm (-8)
Vad: 42cm - 40cm (-2) var nog mest muskel där ;)
Överarm: 38cm - 33cm (-5)
Nacke: 38cm - 33.5cm (-4.5) Jag har fått en hals! :)
Vill bara tillägga att jag inte varit så strikt, vet inte hur många kh jag fått i mig per dag. Har bara tagit bort allt godis/ljus choklad/pasta/ris/potatis/bröd/frukt. Har aldrig gillat yogurt eller mjölk, så de har vart borttagna sen lääänge.
Äter mest kyckling,grönsaker, sallad,kalla såser till, kh fattiga korvar,köttfärsrätter, lite ost, grädde,nötter, hallon, och faktiskt jordgubbar (vet att det inte är så LCHF vänligt!)
Gillar inte varken ägg eller fläsk särskilt mycket. Nöt gillar jag, men kan bli lite dyrt i en student plånbok…
Har stått stilla nu i 2 veckor, ska prova kaffe med kokosfett och se om det händer något…
Grattis till er alla som lyckats med LCHF, jag hoppas på lika fina resultat som många många många av er har fått! :)
Åh jösses! Vilken kanonstart för dig 
Jag tror inte du behöver börja experimentera så mycket med maten. Att stå still i bland tillhör vanligheterna. Så bli inte stressad om du hamnar på en platå ibland - då kan det bli svårare att komma därifrån.
Lycka till i fortsättningen!
Fantastiska resultat och klokt av dig att skippa vågen tycker jag.
Tack ska ni ha! =)
Va duktig du är !!!!!!!!!!!!!
tja… tack ska du ha, men tyvärr så spårade allt ur till sommaren… började om på nytt igår… hoppas att det håller i sig lite längre denna gång!
från juni tills nu så har jag nästan lagt på mig tillbaka alla de cm som jag gick ner då…
men nu är det nya tag som gäller! Och det SKA gå denna gång! har börjat om på en ny tråd som jag kommer uppdatera med resultat allt eftersom:)