Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4063 ggr
savonit
0

Knävärk, lösning?

Hej har haft ont i knäna hela livet till och från.
Mest på vintern, nu börjar problemet åttra sig även nu när jag tränar.
Hur löser jag detta, hade en förhoppning att LCHF skulle vara lösningen men icke.

Så vad gör jag nu?
Magnetmadrass?

[Moncan]
0

Se till att få en remiss till en ortoped och bli undersökt ordentligt! Ge dig inte, det kan vara svårt!

Ha ondare än du har, när de frågar och det påverkar dig dagligen när de frågar. Magnetröntgen och ev artroskopi är det som gäller för en säker diagnos.

Magnetmadrass eller andra hjälpmedel har inte hjälpt mig över huvudtaget. Har bla provat keramisk stödförband och det funkar inte!

Det enda som gjort nån skillnad är sjukgymnastik, viktnedgång och idogt tränande!

Hade sönder ett knä rejält för 4 år sen och kämpat järnet och fortsätter kämpa!

Anne22
0

Du kanske kan prova kosttillskottet Magnesium. Magnesiumbrist har visat sig ha ett samband med olika former av vàrk, inkl muskelvàrk etc.

(Det tycks vara ofarligt att òverdosera.)

Sluta ocksà àta allt som innehàller sòtningsmedlet Asparatam, om du gòr det.

savonit
0

Blir nog något sådant.
Viktnedgången är ju redan avklarad, för min del.
Träning vill jag ju kunna hålla på med men det verkar ju inte gå riktigt på mina villkor i alla fall.

konichiwa
0

Nyponpulver har hjälpt många även mig, är helt smärtfri nu. Tyvärr innehåller det en del kolhydrater så jag får dra in på annat.

savonit
0

Magnesium kanske skulle kunna vara något då.
Får testa det kanske.
Får sluta med läsk med, har iofs haft uppehåll på en v nu så behöver ju inte börja igen.

[Marja-Liisa]
0

Jag har börjat få värk på höftleder och eftersom min mage protesterar om jag försöker med värkmedicin så jag tänkte prova på glukosamin, har använt det nu under två veckor och värken är borta. Beställde från iHerb, Now foods Glucosamine & Chondroitin with MSM. Jag använder också magnesium vid behov.

folke
0

Jag har samma problem.  Jag har varit hos kirpraktor, sjukgymnast och massör…  Men det var inte förrän jag hittade en som kunde ge mig riktig Thai massage som min kropp belv mjukare.

Det kan varmt rekommenderas ! Mina senor och muskler runt knäna har krullat ihop sig, så det tog några gånger innan de började komma tillbaka i rätt form…..

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

folke
0

Simma är bra, det avlastar knän och mjukar upp leder..

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Anne22
0

Aven kokosolja (och MCT olja) àr anti-inflammatoriskt och kan hjàlpa.

Ps. An en gàng: Undvik all Asparatam.