Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2987 ggr
ullamayday
0

Bok

Tänkte jag skulle köpa min första LCHF bok. Vilken är "bäst" som första bok?

dufva
0

SSS bok "ät dig ner i vikt" tycker jag är både tankeväckande och underhållande

Mervi
0

Den läste jag först men även Fettskrämd av Litsfeldt är en bra nybörjar bok. Han och Annika Dahlqvist ligger nog ganska när med sina råd om maten.

SSS:s bok och både välskriven och underhållande.

sussie
0

SSS's bok är fantastisk, rolig och full med bra information.

Litsfeldts är jättebra om man vill ha fakta och få det förklarat så man som vanlig liten människa förstår vad som händer och sker i kroppen. Jag tror faktiskt ibland att man efter att ha läst den vet mer än många av våra läkare!!?

Annikas bok har jag också, gillar den och hennes blogg som är ett måste varje dag…

Moonbeam
0

Har just börjat läsa SSS´s bok : Ät dig ner i vikt. Den är jätte bra och lätt fattlig. Rekommenderas!

maxiq
0

Jag väntar nog tills filmen kommer eftersom jag har lite svårt för att läsa böcker…

Mervi
0

maxiq, har inte Litsfeldts bok kommit ut som CD-bok??? Kanske något för dig, bara ligga i hängmattan och lyssnaFlört

maxiq
0

Jo det var ett bra tips! Nu ska jag bara hitta en hängmatta som håller för mig och en CD-spelare. :-|

Kia
0

CD-bok? Det har jag aldrig testat. Kanske man skulle göra någon dag. :)

SSS bok är en bra startbok tror jag med.

Margareta
0

Fettskrämd finns som mp3-fil - den följde med en PC-tidning förra julen…

Numer pensionär i Nynäshamn

zeretki
0

Är det fet fil då eller? *fniss*

Margareta
0

ha-ha-ha… så klart den är fet.. fett cool helt enkelt…

Numer pensionär i Nynäshamn

parsley
0

Rekomenderar Litsfeldts "Fettskrämd" som första bok, eftersom den är tydligt och lättläst.

Besika
0

Ljudböcker är perfekta!

Jag brukar rekommendera alla intresserade att börja med Annikas bok. Tycker det är bra med en läkare som författare.

Är det överviktiga människor, som ev har diabetes rekommenderar jag SSS. Och han skriver verkligen roligt!!

Fettskrämd är bra om man vill fördjupa sig ytterligare och verkligen lära sig vad som händer i kroppen.

Bir47
0

SSS kommer snart ut med en ny bok med inriktning för kvinnor ,ser fram emot detta.

Ni kan läsa om den på AdLibris, den heter GI-0 för För kvinnor som vill äta sig smala. Och ska innehålla specialprogram för 50, 25 och 10 kg övervikt.

Hoppas den kommer snart.

Birgitta

Mervi
0

då har vi något nytt att se framemot. Man kanske kan förhandsbeställa boken på Adlibris.

Jag har lagt in bevakning så jag vet när den kommer.

magma
0

Aha! Ska också lägga in en bevakning.

parsley
0

GI-0 var en bra titel, både exakt och provocerande. Heja Sten Sten Sture!

Förresten så borde vi skriva en bok "LCHF-ifokus", med tanke på hur mycket kunskap som finns på den här sajten.

StinaLisa7
0

Hur/var får man fatt i ljudböcker?

Ber om ursäkt för min ibland totalta okunnighet men jag är "kroniskt blond" Generad

parsley
0

Via internetbokhandlarna, t ex Bokus och Adlibris. Har du lånekort på biblioteket så kan du låna vissa ljudböcker där. Mitt bibliotek har bl a "Fettskrämd" som ljudbok.

Sara40
0

StinaLisa på bilden ser du ju inte så blond ut, men det kanske är färgat Flört

Alla bokhandlar säljer även ljudböcker av olika slag idag, t ex CD och MP3, (jag tror i alla fall att alla gör det idag).

Några ex: 

Bokus: http://www.bokus.com/cgi-bin/P_campaign_show.cgi?c_id=17801

Adlibris: http://www.adlibris.se/mp3default.aspx

CDON.COM: http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=4108&nav_genre=4108 Här måste du välja ljudböcker ganska långt ner i den vänstra menyn.