Jo det är ju bra, men 180kr kilot för bacon tycker jag var otroligt dyrt! Tre gånger så dyrt som ett kilopack på Willys!
Det är det värt. Om jag hade möjlighet så skulle jag köpa flera kilo och frysa in.
Jag äter just nu nästan inget griskött, då jag tröttnat på sidfläsk och undviker bacon med nitrit. Blir väl tvunget att börja röka mitt bacon själv.
janus vet du om de använder rökarom eller röker på "riktigt"?
Rökarom lär ju inte vara så bra enl. Tommy Svensson www.utbildningscenter.se (Nyhetsbrev 3 2009)
Vem är janus?
Det står rökt, och jag hittar inte rökarom i innehållsförteckningen. Får kravmärkt bacon innehålla rökarom överhuvudtaget?

Äsch det där är ju bara vanligt fuskbacon!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Sorry JAUS- det blev fel i hastigheten….skall skärpa mig…
jag undrar också om kravmärkt bacon får innehålla rökarom- tror faktiskt jag sett det på Scan's bacon men är inte hundra. Skall kolla upp. Tack iallafall.
Hur i all sin dar skär man snygga skivor bacon?
Det går bra att köpa Änglamarks bacon och låta det laka ur i vatten under natten.
Scan säljer bacon 0,5 kg paket för 20 kr styck. Kallas baconsnittar. Det står varmrökt. Rökarom står inte med i deklarationen. Enda e-numret står som konserveringsmedel.

Scans bacon är väl inte KRAV-märkt. Tvivlar starkt på att baconsnittarna är rökta på riktigt.
Tulips bacon är rökt "på riktigt" men tyvärr innehåller alla produkterna nitrit.

Hurra för oss i Malmö med omnejd! (Tack sockertjocken för tipset!)