ÄGG ?
Fortsätt ät och läs inte slaskpressen?
Jag äter 2-5 ägg per dag…kokt, wraps eller omelett…blir så trött på såna artiklar!
Den här tråden av goliath, behandlar samma ämne.
Kolla där efter argument.

Om ett tag kan du läsa i samma tidning att ägg är supernyttigt
Jag orkar knappt höra om dessa larmrapporter - trams! 
Men - gå in på kostdoktorns hemsida för nån slags vettig info. Skojar du med oss förresten?
Nej absolut inte

Ät dina ägg så får du i dig massor av näring!
Dessutom så visade rapporten att äggkonsumtionen varken påverkade kolesterol eller några andra lipoproteiner.. vilket all annan forskning oxå visar!
"The most glaring to me is that total cholesterol, triglycerides, HDL and LDL do not vary significantly across the egg yolk years columns. Apparently what the authors have shown (which is consistent with previous data) is that eating lots of eggs does not increase total cholesterol or bad cholesterol (LDL) nor does it decrease good cholesterol (HDL)."
http://www.sciencebasedmedicine.org/index.php/eggs-and-atherosclerosis/
Och med tanke på författerens slutsatser saknar förankring i de data som rapporten innehåller så har jag en alternativt hypotes.. som är lika bra som författarens!
Iomed att kolesterolet inte påverkades av antalet "egg yolk years", så måste det vara något annat, och min hypotes är att det vara det rostade brödet som åts till äggen!
Slutsats.. för guds skull ät inte vete! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jag äter 5-7 ägg om dagen, och tänker fortsätta med det.
"still lost in space and time"
Samma här. Äter 6-7 ägg / dag och kommer att fortsätta med det trots "larmrapporter".
Man gör fortfarande reklam om att BECEL är bra för hjärtat, trots flera anmälningar. Dom tar hellre böter och fortsätter. Konstigt att man inte skriver om deras "bluffreklam" ?
På tv imorse talades det om att ex diabetes har gått längre och längre ner i åldrarna. Barn får diabetes 2, redan i 3-årsåldern. Varför kan man aldrig erkänna att det är sockret som är "boven". Nej nu pratar man om syra - bas balansen är orsaken. Även om dom i viss mån har rätt i att det är viktigt, så tror jag inte att det är orsaken till diabetes.

http://www.zoeharcombe.com/2012/08/egg-yolk-consumption-carotid-plaque-bad-science/#_edn2
Sedan kan man kolla hur stora dessa plack var. Det fanns ingen signifikant skillnad över huvud taget.
Som vanligt, usel publikation. Men någon tjänar pengar på skräpet.