Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4841 ggr
Manar
0

Hungrig av kokosolja

Jag testade idag mitt första "Magic bullet" Te. Mycket gott även om det inte riktigt går upp mot en vanlig kopp. Vanligtvis så brukar jag ta en kopp te på morgonen vilket jag sedan står mig på till lunch (brukar inte vara hungrig på morgonen, bara törstig). Att jag blandade i kokosolja och smör i teet hade dock en märklig effekt. Ungefär en halvtimme efter frukosten blev jag VRÅLHUNGRIG. Hade jag inte varit ute så hade jag antagligen ätit lunch direkt . Jag stog knappt ut. När jag kom hem så åt jag en dubbel portion Skaldemansbiffar för att återställa lugnet.

Inte riktigt den effekten jag förväntade mig då jag hört från alla hur mätt man blev. :) Gjorde jag något fel eller är det här någon jobbig bieffekt som går över sen ?

Det jag drack var 3 dl svartvinbärste, 2 matskedar kokosolja och 2 matskedar smör.

Zepp
0

Skumt.. men vi är alla olika.. jag blir tvärmätt hela förmidagen och eftermidagen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

modesty007
0

Mysko…alla verkar reagera olika men med detta kaffe tre mornar i rad blir jag mindre hungrig och skulle säkert klara mig långt in på eftermiddagen om jag inte blev så sugen att tugga på nånting.

Magda-lena81
0

Första dagarna blev jag illamående för att jag var för mätt. Sen minskade jag fettet o det fungerade skapligt förutom att jag blev mer hungrig än jag brukar innan nästa mål. Idag ökade jag kokosfettet för att hålla mig längre men då blev jag hungrigare… Hela veckan jag testat detta till frukost har jag varit galet sugen på både mat o choklad. Konstigt…

Lilltilda
0

du kan vara som jag. Jag blir inte hungrig på morgonen för det är som att hela kroppen är nere i varv då, men om jag råkar äta något, ett kokt ägg, eller ha fett i morgonkaffet, DÅ kickar kroppen igång efter en stund och skriker efter mat.
Äter jag inget på morgonen så brukar hungern dyka upp lagom vid lunchtid.
Du är kanske en sådan som ska äta rejält på morgonen, alltså inte bara detta feta te/kaffe. Ät nåt mer också. Kanske står du dig ända till aftonsidan då

~God loves you, and I´m trying! ~

Kabo
0

Men gud va skönt att höra! Trodde jag var helt avvikande o knäpp.

Har testat lite olika varianter och med mer eller mindre fett.

Blir illamående på större mängd fett och godissugen på mindre mängd.

Tyckte det skulle vara lämpligt som frukost för jag gillar inte att äta då men nu lägger jag ner och återgår till ägg, ost o coccosolja.

[Pennylane1]
1

Man är varken avvikande eller knäpp!! ALLA funkar olika… eller tja…  det finns många sätt att funka på men inget är knäppt Flört

NillaNina1
0

Jag har liknande erfarenhet. Tänker fortsätta och testa olika varianter. Just idag tycker jag att hungerkänslorna växlar väldigt. Blev hungrig efter c:a 2,5 timme men känner mig mycket tillfreds nu när jag har druckit lite kolsyrat vatten. Vet inte hur länge det håller. Ska prova med bullet te istället för lunch och ta med mat till arbetet eftersom jag har kvällspalss idag.

/NillaNina

[AntoniautanX]
0

Jag äter aldrig på morgonen. En kopp kaffe och ett glas vatten räcker. Först efter 4-5 timmar börjar jag att bli hungrig. Då skulle jag kunna tänka mig en kopp av det här kaffet. Men varför "tvinga" ner en massa kcal och energi(som bulletproof coffee verkar bestå av), när kroppen inte vill? Det klart att den slår backut då. Ibland så har jag ätit på morgonen även när jag inte varit hungrig (hotellfrukostar) men det har resulterat i illamående och allmänt dålig känsla i magen.

#1skrivet av Zepp, när äter du din första måltid efter att ha druckit det här kaffet?

Kabo
1

Jag tvingar i mig mat på morgonen eftersom jag fungerar så här: om jag äter massor på morgonen sätter förbränningen igång och jag går inte upp i vikt. Om jag slopar morgonmålet saktar kroppen ner totalt och jag går upp även om jag inte äter fler kalorier totalt sett under dagen.

[Marja-Liisa]
0

Jag dricker kaffe med kokosolja på morgonen men tar i kanske bara  en rågad tesked av den, då blir jag hungrig ngn gång vid tolv tiden. För mig avbryter inte denna mängd nattens fasta och matsmältningen kommer inte i gång - inte hunger!

saraBvB
0

När jag körde periodisk fasta tyckte jag det blev lättare då jag skippade kokosfettet i teet på morgonen då klarade jag mig mycket lättare till lunch. Jag tror att matsmältningssystemet sätter igång då jag tar kokosfettet och vill ha mera mat, men när jag låter bli att ta det blir det inte den effekten.

Zepp
0

Jag äter alltid lunch på jobbet vid 12tiden och jag fick tvinga i mig den.. så jag slutade med cocoskaffet på morgonen.

Det störde min matrytm helt enkelt, var varken hungrig på morgonen, lunchen eller kvällsmaten.

Så numera använder jag kokosfett mest i matlagningen.. främst på kvällsmåltiden.. eller brunchen på helgerna.. som då oftast inträffar 11-12.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Magda-lena81
0

#11 Hade du nåt annat i teet eller drack du det svart? Jag tycker garvsyran blir så tydlig utan kokosfett eller grädde.

saraBvB
0

# jag började dricka det svart var noga med att inte låta det dra för länge kan också rekomendera att välja en mildare sort oolongteer är t.ex. mildare och lättare att dricka utan något i.

Magda-lena81
0

Så van sen förr när det var massor mjölk o socker i. Trodde jag aldrig skulle kunna skippa honungen men det gick lätt. Så jag kanske bara behöver vänja mig.

saraBvB
1

#15 jag drack mjölk i både kaffe och te innan lchf sen gick jag över till grädde och sen körde jag periodisk fasta och försökte dra ner på grädde en period. Det gick att vänja sig vid det :)

Nu kör jag med grädde igen eftersom jag är gravid och då känner jag inte att jag har samma problem med att jag lätt äter för mycket utan att jag snarare behöver den energi jag kan få.