Slaggprodukter
Hej!
Var på hälsokost för inköp av D-vitamin till höst/vinter. Då pratade vi om kost m.m och jag sa att jag äter LCHF, då sa hon att jag behöver tänka på att det bildas väldigt mycket slagg i kroppen av den kosten, och att det gör att man blir än mer inflammerad. Är det nån som vet om det stämmer? Och hur får man bort slagg i så fall? Jag har läst att man får mindre inflammationer av denna kst då man utesluter kolhydrater , socker och stärkelse…Kan tillägga att jag har stora problem med fibromyalgi och är ofta inflammerad i muskelfästen och bindväv, detta har inte blivit nåt bättre trots LCHF snart ett år. Men jag har fått många andra hälsovinster:)))
Hälsokostbutik-människor pratar gärna dumheter, men det är för att de skall kunna sälja. Slagg är något grönsaks- och bön-ivrar gärna pratar om, men det är inte sant. Det är mestadels en känslomässig argumentation, kött är dåligt, det är ju döda djur, men grönsaker är fräscht och finemang.
Och om du mår bättre på LCHF, då borde det här "slagget" vara bra för dig, eller hur?
En fråga som är svår att komma ifrån är på vilket sätt du äter LCHF? Just i avseende med fibromyalgin kan det vara viktigt att inte äta t.ex. mejeriprodukter.
Tack för svaret!
Jag äter mejeriprodukter i form av lite yoghurt, grädde och ost.
Kanske ska prova att dra ner på detta då?
Idag tänker jag prova äggmjölk, ska bli spännande!:)