Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1830 ggr
GoaGreta
0

Vad tror ni om detta?

Om man äter en bblandad kompott av olika dieter!

Frukost: kokta ägg mosat med smör o kaffe med kokosfett.

Middag: basmatiris el fullkornspasta med kött, fågel,fisk med grönsaker och håller ner fettet.

Kväll: mezeyoughurt med lite grädde.

jag tror att detta är som atkins ungefär dvs inte blanda kollisar med fett.

Jag behöver inte gå ner i vikt men vill inte heller gå upp utan äta så nyttigt som möjligt.

Vad sägs gott folk?

Ha de ra.

GoaGreta.

zeretki
0

Jag tror att vissa människor kan klara det och må bra, vissa inte. Det är helt olika från person till person vad som faktiskt får en att må bra, tror jag.

GoaGreta
0

Tack för svaret.

Åt rätt så strikt i 7 veckor och märkte ingen skillnad framförallt inte i fibron så jag ska nog exprimentera lite fram o tillbaka och hitta min grej.

magma
0

Om du vill äta så nyttigt som möjligt så är det första du ska tänka på att äta så rena, obehandlade livsmedel som vanligt. Med "rena" så menar jag helt kött- inte korv/charkvaror som innehåller sådant som människan inte är tänkt att äta som bl.a kemikalier och tusentals olika tillsatser i maten som glutamat, nitrit etcetera. Allt som innehåller en sak, dvs livsmedlet i sig självt. Att försöka tänka på att äta fet fisk ofta är också bra! 

Nyttigt är det också att inte äta ris, pasta och potatis utan om man vill äta mer kolhydrater så hellre då i form av grönsaker, rotfrukter, bär, mejeriprodukter. Frön är av olika orsaker inte så lämpliga för människan, det har Pasi kläm på:)

Dra ned eller utesluta oljor, utom möjligtvis äta dem kalla- ej upphettade- som t.ex olivolja på sallader. Jag personligen skulle föredra att äta bären/yoghurten på morgonen och övergå till animalisk högfettskost resten av dagen, men alla är vi ju olika.

zeretki
0

Min åsikt är att bra fett är bra. Dåliga kolhydrater är dåliga. :) Fast 7 veckor är inte så lång tid om du vill gå ner i vikt…

Jag tror inte på att hålla ner fett, oavsett om man äter kolhydrater eller itne. Fast det beror ju på vad du menar med mycket fett och lite fett. ;)

Själv kör jag på detta, jag lägger till smör, grädde, olivolja o kokosfett oavsett hur mycket kollisar jag äter. Det har funkat för mig. :)