Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1986 ggr
TeamVanity
0

PF varje dag?

Kan man köra PF varje dag?

Leifanders
0

Ja.

AnneN
0

Vad är PF?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TeamVanity
0

Periodisk fasta som innebär att man fastar 16 timmar/dygn har jag för mig, har precis börjat läsa på om det…

TeamVanity
0

1# - vet du någonting om hur det fungerar i kombination med träning ett par timmar innan "frukosten"?

AnneN
0

#3 aha, tack för snabbt och enkelt svar Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Leifanders
0

Jag kör det ibland och jag har inga som helst problem att träna trots att jag inte ätit på några timmar.

I normala fall, när jag inte kör PF så tränar jag ändå gärna innan frukost så det ser jag inga problem med.

Snarare så att jag nu för tiden helst väntar minst 4 timmar efter mat innan jag tränar…

Men det är ju bara mina egna känslor och upplevelser efter 2,5 års hyfsat liberalt LCHF:ande och rätt mycket träning…

TeamVanity
0

#6 - okej..hur ofta äter du när du kör PF? Jag läste en rekommendation på
antingen två "stora" mål eller två små och ett stort?

Leifanders
0

Då brukar jag bara äta en gång. Middag/kvällsmål. Då blir det fasta i typ 24 timmar.

Men om jag skulle köra det varje dag hade jag nog ätit två gånger tror jag. Det är svårt att få i sig allt man behöver på bara en måltid. Det får liksom inte plats hur mycket som helst i magsäcken. :-)

ACH
0

Jag misstänker att jag oavsiktligt kör PF, eftersom jag bara äter två ggr om dagen och det mycket väl, kanske mestadels, kan gå 16 timmar utan mat. Det är inget märkvärdigt med detta alls! Jag tränar på morgonen innan frukost, och då har jag alltså varit utan mat de där ca 16 timmarna. Funkar utmärkt! Inget självspäkeri utan en naturlig rytm som jag kommit in i pga egna preferenser.

Halvdansken
0

Jag är precis som #9, och var sådan redan innan LCHF. Har aldrig ätit före lunch, och sen blir det middag på kvällen vid 19-tiden. 16-17 timmar utan mat.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

målle
0

Jag kör PF just nu jag med och jag tränar precis innan fastan är slut (fastar mellan ca 20:00-12:00) så då brukar jag träna så jag är klar och hemma till 12:30 ungefär och då äter jag mitt första mål mat och sedan blir det middag runt 17-18-tiden ungefär. Jag blir inte hungrig däremellan om jag äter ett ordentligt mål mat efter träningen, annars tar jag lite rysk yoghurt eller ngn babybel-ost om hungern skulle kännas däremellan. Övrig tid dricker jag kaffe och vatten. Träningen funkar kanonbra på fastande mage och skulle jag känna hunger försvinner den under träningen och sen äter jag ju direkt jag kan efter jag tränat.

Zepp
0

Jag kör PF någon gång om året!

Eh.. altså.. skall det vara någon mening är det väl tänkt att det skall vara varje dag?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Leifanders
0

Varför ska det vara varje dag?

I normala fall äter jag 3 kokta ägg till frukost och det trivs jag bra med, det är en bra rutin för mig. Ibland är det dock skönt att bara strunta i att äta förrän det blir middag igen. Det skulle inte passa mig att göra det varje dag.