Alkohol
Har läst att sprit över 40% innehåller 0g kolhydrater. Kan man då ta sig en grogg med sprit/ramlösa på fest utan att det påverkar vikten?

Alkohol innehåller trots allt kalorier.. och har en tendens att fördunkla omdömet!
Men om du undrar huruvida det räknas till att det höjer din dagliga kolhydratmängd.. så gör det inte det.
Torrt vin innehåller oxå rätt lite kolhydrater.
En varning bara.. du blir snorfull på väldigt lite vid en ketogen diet.. okänt varför!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Aha då fattar jag varför 1 glas rödvin går en åt huvet på en gång 
I see!!! Då kanske det räcker med en liten skvätt gin i tonicen enstaka gång på fest. Medveten om att alkohol innehåller mycket kalorier men undrar vad som händer med dem i kroppen… Tips på lågkolhydrats/kalorisnåla alkoholdrycker mottaget gärna!:)
Men om jag forstatt det ratt sa ska man val undvika alkohol (om man vill ga ner i vikt) eftersom den stannar upp forbranningen? Last manga har pa forumet som sagt att det tar typ en vecka efter att man druckit alkohol, innan kroppen gar pa fettdrift igen.
Tänk på att tonic innehåller 9 kolh/100 gr. Det är mycket. Själv dricker jag gärna vodka med mycket is och kolsyrat vatten + en citronskiva.
Irish Coffee är min favorit. Utan farinsockret och med äkta grädde, inte sprutgrädde med en massa tillsatser.
#Gud vad gott!!!
#4 Helt rätt, levern prioriterar förbränningen av alkohol före fettet varvid fettförbränningen kommer avstanna. Är du dock omställd till fettdrift så kommer den att ta vid när alkoholen förbränts, vilket är efter några timmar.
Skulle inte kroppen gå på fettdrift på en hel vecka efter förtäring av alkohol skulle du inte må så bra. Förutsatt att du under tiden inte höjer kolhydraterna.
Jag har också en fråga om alkohol. Jag på senaste tiden fått smak på vin. Jag gillar syrliga och fylliga viner. Alltså inte torra. Nja, sista tiden har det blivit lite mer vin än vad jag normalt dricker. Ibland upp till 2 flaskor i veckan.
Min första fråga är, hur pass kolhydratrika är den här typen av vin?
Jag har kommit in i en bra viktminskningstakt, om jag fortsätter att gå ner trots vindrickande så är det väl bara att "köra" på?
Jag inser dock att jag inte kan fortsätta med dessa alkoholvanor framöver. Skyller just nu på att det är sommar. ;)
Jag tror också att det blir mer vin för att jag är trött på att bara dricka kranvatten eller mineralvatten. Vill ha något med mer smak. Bör tillägga att jag dricker inte för att berusad, utan jag tycker bara att vin är så himla gott just nu.
Känns lite som du fått något om bakfoten? Saxar ur Spisa.nu: Ett torrt vitt vin är syrligt. "Torr" och "frisk" är andra ord för syrlig. Om vin får jäsa färdigt försvinner all sötma och kvar blir ett syrligt vin.
Jag trodde att sträva viner var torra. Men om det är som du säger är det ju bra utifrån kolhyderatsynpunkt för min den. Mina smaklökar är så förändrade nu.
#11 Jag tycker alla torra viner smakar frukt, alltså sött.
och de halvtorra smakar syrligt menar du eller vilka menar du är syrliga då
#13 Vem skriver du till=
till den som stod alldeles ovanför alltså dig
… att alla torra smakar sött, vilka smakar då syrligt enl dig?
#15 Inga, eller väldigt få har någon annan smak än frukt i min mening.
#8 Aha, bra att veta 
Vad ska man hellst dricka vid fest då??? =)) vin eller gjöra sig en liten grogg =)))``
Mvh malin
snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
Champagne, brut, max två glas, det ger 2dl och champagne innehåller mindre kcal än de flesta viner.

Fest är fest och det är bara lördag en gång i veckan!
Man dricker för att bli lite berusad, och sen tar man konsekvensen av det, helst skall det inte bli några konsekevenser, då har det varit en lyckad fest!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
håller inte helt med dig där zepp.. Alla lyckade fester har konsekvenser dagen efter ;)
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg