Böcker om LCHF på CD/mp3
Är det någon som har någon att sälja eller som vet var jag kan köpa det? Sökt runt lite på olika nätbokhandlar men inte hittat något.
Jag har fått festtskrämd av min bror och insåg hur inspirerad jag blev av att läsa och lära mig mer.
(jag kör bil 1,5-2 tim varje dag så jag passar på att läsa då, plus att tiden i övrigt sällan räcker för att försjunka någon längre stund i böckernas värld)
gå in på itunes store eller liknande. där finner du mängder med föreläsningar om vilket ämne som helt. Ladda ned på din telefon, mp3 spelare eller liknande..
Du menar ljudböcker, hoppas jag? 
Den enda jag vet på rak arm är Zytomierskas bok. Finns på elib.
Nja.. vet inte om det finns så många ljudböcker tillgänglinga.. Men det finns massvis med föreläsningar etc.. Säker på att de kommer göra dina bilturer kanonbra! Jag har själv lyssnat på massvis i bilen..
goliath, jag menade att jag hoppades att hon inte menade eböcker, text. Med tanke på bilkörningen alltså… Men nu ser jag ju att det står mp3 i rubriken. Jag såg inte det, bara "på CD" och ville göra mig lustig. Där fick jag!
Förresten, Matrevolutionen finns också. Dock ej på elib.
hehehe
Hemul
felskrivning av mig ljudböcker så klart. Zytomierskas bok hittade jag nu via vårt bibliotek så den ska jag kolla.
goliath: föreläsningar var ett bra tips, inte tänkt på det, ska kolla upp det med, tack

Det här är ju ett gyllene tillfälle att fråga hur man gör med mp3.
Jag har en smartphone. Jag har en dator. Jag har internet och kan köpa mp3 filer på olika ställen.
Men vet inte hur man gör :-(
Kan någon förklara utan att göra sig lustig? Eller för all del, gör det ;-)
Agneta
ja gör det. fin verkligen hur mycket som helst.. podcasts du kan abbonnera på.. allt möjligt.. Prova dig fram med olika sökord..

Jag vet alltså inte hur man laddar ner en mp3fil till datorn. Var lägger man den, i viket program? och hur för jag över den till telefonen. Eller finns det andra sätt att lagra och spela uopp mp3 på olika medier. T.ex radion?
Agneta
Jag vet inte hur det går till på sånda där sajter som säljer mp3, men om det är några konstigheter så finns det säkert instruktioner.
I normala fall antingen högerklickar du på länken och väljer Spara som (eller liknande, olika i olika webläsare) och väljer var du vill lägga filen. Vänsterklickar du kan två saker hända. Antingen får du upp en dialog som ber dig välja om du vill spela eller spara filen eller också så spelas den direkt.
När du väl sparat ner filen så öppnar du den i vilket ljudprogram som helst som du har på datorn. Antagligen är något program redan associarat med mp3 och då behöver du bara klicka på filen för att den ska öppnas i det programmet.
Det är alltså inget konstigt med mp3, en fil vilken som helst. Ovanstående gäller Windows förresten, men jag tror inte det skiljer så himla mycket på andra OS.
myrholingen, om du inte har nåt emot att lyssna på engelska så finns ju massor av föredrag, intervjuer och liknande på nätet alldeles gratis. Jimmy Moore har ju intervjuat hela lowcarb-paleovärlden t.ex. Tycker ifs att han har jobbig stil (amerikanskt pladdrig), men det gör ju inte hans offer mindre intressanta. Mycket som ligger på YouTube är ju mer hörvärt än sevärt också och man kan ladda ner filmen och sen extrahera ljudet.
konichiwa : Jag är inte heller någon hejare på att ladda ner mm, har inte ens en smartphone elelr internet i telefonen. Jag för över filer från datorn till min mp3 spelare precis som jag flyttar andra mappar, bilder mm. Så jag får lära mig vart efter. (ny telefon ska det bli under hösten iofs)
hemul: nja jag är inte så bra på engeska att jag får ut något av engeskspråkiga föredrag, men hoppas kunna få tag på svenska iaf. Youtube kan ju vara en bra källa med. Det här läsåret kan nog bli räddat trots långa arbestresor 

Tack myrholingen!
Jag vet inte vad en mp3 spelare är eller om de redan är 'ute' liksom cd.
Ungefär vid mp3 så slutade jag hänga med i tekniken. Orkar inte längre!
Har köpt en billig smartphone (ZTE blade) men den fungerar inget vidare och jag har ingen att fråga. Ofta är det ju så att man inte ens vet vad man ska fråga om :/
hemul!
Jag ska prova det där med högerklick. men sedan jag blev tvungen att köpa ny dator (åska förra sommaren) så blev jag också tvungen att köpa nya program, XP fungerar inte på nya datorer och jag märker att t.ex kopiera som man tidigare gjorde med högerklick, det fungerar inte längre.
Blir så trött!!
Agneta
Konichiwa,
Jag har en Iphone. På datorn har jag ett program som heter Itunes. Men Itunes kan jag hämta hem apps, musik, podcasts (tex föreläsningar om lchf) till min telefon. Det är helt genialiskt..
Så om du har Iphone så kan jag guida dig igenom det. Om du inte har iphone (eller iallafall smartphone) så vettefan.. :)

goliath
Nu börjar det likna nåt :-)
Itunes kan man alltså använda, ska kolla det!
Nej jag har en ZTE blade (android) men min 'villhademon' tjatar på mig att köpa en Iphone. Måste hitta en bra anledning först att lägga ut så mycket pengar…
Tack för erbjudandet, jag kanske återkommer?
Agneta
Iphone är ett MÅSTE! Det finns inga andra telefoner ;)
Bara återkom till mig så ska jag hjälpa dig. Det är helt grymt :)
#15, 16 Om man har en iPhone/iPad så kan man få MASSOR med hjälp på vårt "systerforum" iPhone i Focus. Jättehjälpsam moderator som kan allt
.
Jag rekommenderar ett medlemskap där! 

16,17, tack!
Var in på elgiganten för att köpa en kolsyretub och passade på att titta på telefoner. Provade en samsung llls. Oj vad bra den verkar, så enkel och snabb :-)! Samma pris som en Iphone 4 men den var stulen så jag kunde inte prova. Men samsungen är ju en android, är de inge bra?
Hm den här tråden börjar spåra ur, kanske skulle ta diskussionen någon annan stans. Förslag?
Agneta
Konichiwa,
Iphone! Apple! Glöm allt annat :)

goliath, har du testat den nya Samsungen :-) Gör det!
Agneta
Nej jag har faktiskt inte det måste jag erkänna ;) Jag hade lite olika telefoner och datorer förr… Men efter jag fick mina händer på min första iphone + mac så kände jag att mitt sökande var över.. kombinationen iphone/mac/itunes är helt oslagbar tycker jag, både gällande design och användarvänlighet. Men för all del, samsungen är säkert lika bra.. Vanesak.. :)
jag håller med dej Goliath, har man en gång skaffat iPhone vill man inte ha nåt annat 
eller hur, Karin.. once you go Mac, you never go back… ehh.. eller nått?
Goliath, jag har ingen Mac längre pga att det inte funkade riktigt med mitt dagliga jobb. Däremot iPad och iPhone. Apples produkter är väldigt logiskt utformade, tycker nog att Windows har "stulit" många av Apples fiffigheter.