Perfekta LCHF chokladen (?)
Hittade en choklad pa Lidl som pa langa vagar ar det basta alternativet jag hittils hittat, hela paketet ligger pa 125 g och det ar tre chokladbitar i paketet, 81 % choklad.
Per 100 gram: 550kcal - protein 10 g - kolhydrater 22,8 g - fett 42,8 g.
Och da ater man ju bara en choklad av dom tre i paketet, perfekt va?
Och den ar riktigt smaskens ocksa!
Nu har min pojkvan slangt paketet med namnet pa chokladen, aterkommer med det till nasta gang jag koper den.
Lindts Exellence 90 % har 14 % kh. Och det lär finnas med 99% som har bara 8… men för mig smakar de verkligen illa och det gör nog lidls också… kan inte förlika mig mörk choklad… tom 70% smakar bittert tycker jag. Även den milda…
Finns 100% kakaomassa i choklad förpackniong både som matlagnings förpakad och i rutor, den är supergod och naturligt söt mycket milgare och godare än alla 90 och 86 % jag smakat. http://www.lchfshop.se/
Kan ni köpa på en underbar kvinna som ätit LCHF i några år driver denna mysiga lilla butik (Gårdsbutik) Där de säljer LCHF produkter , egenproducerat lammkött kryddor och div.
Familjen äter LCHF av hälso skäl.
Och dottern äter strikt LCHF (Modifierad atkins) som jag förstod det eg så lite KH som möjligt eller som man tål och begränsat med protein.
Detta äter dottern pga sin epelepsi och det funkar enligt dom jättebra men man måste även hålla koll på proteinerna för äter man för mycket av fel sort omvandlas de till kh och orsakar ett anfall. Så nu skall jag inte säga mera ville eg bara göra lite reklam då det var ett väldigt väldigt trevligt mysigt besök.
Finns ingen Linds choklad har, bara en massa rent ut sagt "bajschoklad", sa blev sa glad nar jag hittade denna pa Lidl (som ar god men inte FARLIGT god). Kommer aldrig kopa nagon annan, fast jag aker hem till Sverige nasta manad sa da ska jag kolla upp en hel del matvaror inc choklad :)