tips till alla fläskfior här : )
Nu när det är varmt ute så vill man kankse gå i klänning eller kjol. Problemet är då för mig och kanske flera av er att man definitivt inte är hjulbent! Låren skaver motvarandra och irritation och sveda uppstår. Jag har en dotter som tog studenten i fredags och jag ville ha finklänning förstås. Jag kom då på att man kan ta ett par hudfärgade strumbyxor, sådana som har håll in effekt och som smiter åt bra kring låren och sätta på sig dom och sedan klippa av benen jäms med knävecket. Man viker upp nederkanten om man vill. Perfekt om man inte har för kort klänning så dom syns men så kort har inte jag utan en som gick till knät. Att jag klippte vid knät var för att dom drar upp sig lite. Jag vek upp kanten lite också för då satt dom bättre. Jag tyckte det funkade bra och det gick inga maskor heller. Billigt blir det också om man tar några som det är hål på tån redan som man tänkt slänga eller så.
Tack för ett bra tips!
När jag var som fetast hade jag problem med att låren slog ihop och jag fick skavsår. Jag sydde en "byxunderkjol", det var perfekt.
Nu slår mina lår inte ihop längre, tack och lov.

Jag har tantunderbrallor under kjolen! Hederliga mamelucker i vit rejäl bomull, höga i midjan och med ben. Som cykelbyxor fast med en hippfaktor på minus. Men det funkar och huden skaver inte.
Det är INTE jag på bilden! ;-)
*stay calm - be brave - wait for the signs*
HM sålde "strumpbyxtoppar" med indrag av mage och midja och pusch-up effekt på rumpa utan ben för några år sedan. Kanske fortfarande? Sonen skulle köpa stumpbyxor där för några år sedan till mig och kom hem med denna variant utan ben av "misstag". Han slapp så klart göra mig liknande tjänster i fortsättningen, så jag vet ju inte om det verkligen var av misstag. 
Annars kan man använda hederliga gammeldags mammelucker. Finns mycket "söta", fina såna. Rentav sexiga, kanske hehehe…
Ska själv köpa såna snart, för jag är också en "lårgnidare"!
// Shintaida
Jag har använt mamelucker sen jag var typ 20. Man går helt enkelt in på en damundesklädes boutique och ber att de tar fram sånna. Har för mig att mina kostade runt hundralappen eller nåt. Jag har den sladdriga modellen det blir svalast så, i flera olika färger. En mörkblå passar bra under mörka klänningar och en vit under ljusa.
/Lillianna
~ Lillianna ~

Bra med mammelucker men det är inte så svalt va?
De där utan långaben från HM verkar vara perfekta. Ska fråga efter dom
Tänk om de fanns lite silkiga sådana Lillianna.

Det finns! Bara inte i min storlek… ;-)
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Hallå allihopa. Jag har samma problem i värmen. Jag stryker på potatismjöl på lårens insida. då skaver det inte.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Det har jag också provat men det försvinner efter ett tag. Jag provade barnolja också men det började skava efter ett tag det också. Byxunderkjol fanns förr men jag har inte hittat någon nu?

Jag kör med hederliga gamla cykelbyxor under…
Ja, jag har alltid haft det även när jag var normalviktig. :P
Tunna kortbyxor av nåt slag. Trikåtyg eller stretch är bra för mig. Klippa av strumpbyxor ska jag prova… Har haft ett par som var mameluker tror jag, jättesköna.
Mina ÄR silkiga och det finns garanterat i större storlek, mina var så stora att jag fick sy in dem….men de finns äkert bara i en boutique.
/Lillianna
~ Lillianna ~
Jag skall kolla, hade varit skönt om det fanns tunnare och glattare tyger, så kjolen inte fastnar i det och det blir inte för varmt.
Twilfit brukar ha bra sortiment…. jag köpte på NK förr i världen, vet inte hur det är numer…
Numer pensionär i Nynäshamn
mamma berättade att hon köpt mammelucker i siden på twilfit. Själv så har jag ett par i bomull och ett par i nåt halkigt "hålla-in-magen-material" båda från lindex..
Strumpbyxgrejen ska jag absolut prova. Rädd att kanterna kommer rulla upp sig dock..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag skall kolla överallt när jag får tid. Vad tar all tiden vägen???

Har i flera år använt deodoranten Bocage från Lancome som finns i cremeform. Lätt att stryka på, på insidan av låren och det har fungerat ypperligt, inga skavsår efter det. Används varje sommar och på varma utomlandssemestrer, tar inte stor plats och den ska ju ändå med till under armarna.
Deodorant eller talkpuder tykcer jag brukar fungera bra, lite talk under brösten är inte heller fel! Man håller sig fräch länge.
Ja det här sommarproblemet har jag också kämpat med. Att klippa av strumpbyxor verkar vara en bra idé bara de inte korvar sig vid kanten. Sen kan det ju bli varmt. Cykelbyxor är för korta. Har byxunderkjol hemma så det ska jag testa. Har tänkt sy såna där mamelucker dom hade på den viktorianska tiden med brodyr längst ner. I bomull skulle det kunna vara svalt och skönt. Indiskorna har ju helt enkelt byxor under i svalt material plus en tjusig tunika. Kanske nåt för oss svensor också?

Om man har tighta lite dyrare som man klipper jäms med knät så korvar dom sig bara pyttelite jag gjorde så att jag vek upp 2 cm då stoppades korvet. Jag tror att billiga 3 för 10 kr typ inte funkar för om inte annat så sticker det nog maskor på dom.

På postorder! Jag får en katalog då och då, via min moster i norra Jämtland som brukar använda klänningsrockar. Här har dom byxunderkjolar och s k benkläder som jag skickat efter. Dom har faktiskt lite annat också. Kolla in på webadressen.
Annars använder jag vit vaselin från apoteket. Men avklippta magmördarstrumpbyxor låter bäst. Jag brukar aldrig få upp dem till midjan, men om man klipper av dem, går det antagligen.
//Karin
Hej
Till alla er som får skav eller behöver något som håller in/upp.Så finns det en katalog/nätbutik som heter www.klingel.se där finns både mamelucker och hålla in hålla upp i stor sortering och i alla prislägen.
Mvh Birgitta

Det finns ju en hel del om man inte vill gå i avklippta strumpbyxor : )
Får en "fläsklasse" lägga sig i diskussionen? Nä, jag använder inte kjol eller klänning (även om jag har övervägt det vissa varma dagar) men dagens moderna shorts har ett visst Gällivarehäng så problemet med friktion mellan stortårna förekommer även för oss.
Jag har löst det så att jag använder tajta boxerkallingar under shortsen. Det blir lite varmare men vad gör man inte för att slippa skavsårsplåster uppe i mumindalen. När man cyklar är det dessutom extra skönt att slippa "bli ett" med sadeln.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag har kollar runt där och tittat på massa kläder och baddräkter.
Tack för tipset.
Maxiq, du är inte ensam av det maskulina könet med det problemet. Mannen med M har också besvär… löser det på samma sätt som du.
Själv har jag köpt boxerkallingar till mig själv, på herravdelningen utan gylf, mycket skönt på vintern. Dom är lite längre i benen än damdito, på dammodellen rullar benen upp sig och hamnar längt upp till ingen nytta. Sådeså!
Maxiq, du får gärna lägga dig i, tack för ett bra tips.

#27 Sitter du och läser kvinnotrådar, Maxiq? :)
Tycker sidenmamelucker låter som en dröm…Om man nu inte ska satsa på klänningsrock och benkläder, när det är dags att förnya garderoben. Vad säger, du Maxiq?
Jorå, fast jag föredrar kvinnor utan en enda tråd 
Jag ska leta efter benkläder som matchar handväskan…
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Benkläder??? Vad är det? Låter som någon slags gasbinda rullat runt benen… som en mumie ungefär.

Mumielucker kanske?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Mamlukerna var först med mamelucker. Det var pojkar som gick i särk och använde benkläder, så go for it, Maxiq och andra! Fast ursprungliga mamelucker ska gå nedanför särken.