Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 12538 ggr
Pussgurkan
23

Åsikter om Kyäni produkter

Har blivit rekomenderad att börja med "Hälsotriangel paket" från Kyäni. Dett ska öka förbräningen och hjälpa till vid vikt minskning samt hjälpa till att bygga/repparear kroppen enl den som rekomenderad dem till mig.

Känner att jag inte kan ett smack om sånt här. Är det någon som kan? Och vad tror ni om produkterna?

Tacksam för svar!

[Pennylane1]
1

mja jag skulle nog passa mig, läs åtminstone detta först:

http://skepchick.se/2012/01/17/kyani-pyramidspel-och-bluff/

evion
0

förutom att det är oresonligt dyr blåbärssoppa så är det dessutom ruskigt likt pyramidspel så jag skulle lägga pengarna på bättre saker.

Har nära släkt som lägger runt 1000-2000 kr i månaden och de är inte ett dugg friskare eller piggare än oss andra. De är nog inne på sitt 3:e år nu och snacka om att de kastat bort pengar. Deras "sponsor" ,alltså den som de köper Kyäni utav, plockade nyss utt en splitt ny bil gratis som bonus så visst kan man tjäna pengar om man ligger i.

[Pennylane1]
3

upplägget  är förvllande likt Nature's Own som jag har bekanta som "åkt på" och som förlorade en hel del innan de slutade… det var uppe i Uppdrag granskning och blev rejält sågade

Zepp
2

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Pennylane1]
1

det var den länken jag la i #1…

Joppo
7

Det finns en lång tråd om Kyäni på Vetenskap och folkbilnings forum. Den är mycket informativ: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=38&t=9164&hilit=ky%C3%A4ni

Min personliga åsikt efter att ha tagit del av VoF-tråden är att Kyäni är en glorifierad och svindyr druv/blåbärsaft utan vetenskapliga belägg för dess påstådda effekter. Den säljs dessutom genom MLM, vilket inte är något ett seriöst företag sysslar med.

Mitt råd: Undvik Kyäni. Vill du ha blåbärssaft, så blir det betydligt billigare om du plockar bären själv, samtidigt som du får motion på kuppen.

Pussgurkan
0

Okej, tack för era åsikter och all hjälp.