Kondylom - sämre av LCHF?
Jag har ätit LCHF-kost i ca tre månader. I veckan har jag för första gången i mitt liv fått ett utbrott av Kondylom. Känner mig förtvivlad när jag läser om att det ofta bryter ut när immunförsvaret är dåligt. Jag känner mig helt ok men börjar fundera på om det kan vara kosten som orsakat utbrottet? Att min kropp kanske inte klarade att stå emot viruset? (Självklart förstår jag att viruset inte beror på LCHF men funderar på hur kosten påverkar)
Vad har ni som också drabbats av detta för erfarenheter? Blev det bättre eller sämre med kosten?
Är tacksam för alla slags svar och tankar.
Nu vet inte jag så mycket om kondylom. Men vid kost ombyte stressas kroppen gasnska hårt, vissa tappar hår vissa får yrsel. och LCHF bytar man rakt av och inte bara lite. Så det är möjligt.
Men har egentligen mycket lite med LCHF att göra eg.
Samma sak skulle ske om du byter ifrån LCHF till skräp kost med.
Tack för ditt svar! Undrar hur länge efter kostbyte man kan få dessa biverkningar eller vad man ska kalla det. För mig känns tre månader som en lång tid men jag kanske fortfarande är i en infasningsperiod?
Om du vill hjälpa ditt immunförsvar kan du ta D3-vitamin i rejäla doser, om du inte redan gör det. Se mer hos kostdoktorn tex.
3 månader låter som om du borde vara över omställningen, men får en del kanske det tar längre.