Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 10903 ggr
Chinilla
0

Hur inta d-vitamin

Himla dum fråga, jag vet.Skäms Har alltså köpt holistic d-vitamin och de är som kapslar som man verkar kunna öppna i mitten. Är meningen att man ska svälja dessa som de är, eller ta ut innehållet i ett glas vatten?  Vill bara vara säker…

chrand
0

Ät dem som de är.

Zepp
0

Ät dem ihop med fett.. annars så tas det inte upp.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Wildrat
0

Du väljer själv. Om du inte har problem med att svälja kapslarna så ta dem som de är, annars kan öppna dem och bara ta pulvret.

Chinilla
0

Tack för svar. Intog en med frukosten, och viss andel fett ingår då även om det kanske inte var jättestor mängd idag. Kanske ska ta dom ihop med äggmjölk i fortsättningen istället för då gissar jag att  andelen fett är större.

Ron-Jag
0

Har läst i en bok om en man som forskat om D-vitamin i massor med år och han sa att om man är väldigt känslig för kolhydrater så skulle man bara äta pulvret och slänga kapseln.

Jag tar pulvret ur min kapsel tillsammans med äggmjölk varje söndag (50.000 IE / kapsel).

Athema
0

Ser att denna tråd är rätt så gammal men prövar att lägga in min fråga här ändå så slipper jag starta en ny tråd . Jag har köpt SELF Omninutrition (SELF Vitamin D) är det någon som vet om jag bara kan hälla ut pulvret ur dom och äta med nå fettaktigt ? Jag kan verkligen inte svälja tabletter

tankgirl
0

Jag vet inte men kapslarna runt mediciner/vitaminer/kosttillskott måste ju vara till för att på ett smidigt sätt få ner innehållet till magsäcken och för att inte användaren ska behöva väga upp milligram själv.

Så det borde gå att tömma alla kapslar man ska äta och mosa ner i mat eller hälla i vatten.

Det finns en farlig tablett (Alenat) som man måste stå upp för att svälja för att man inte ska få frätskador på sväljkanalen men det är nåt som används för att behandla osteoporos (benskörhet) så ingen risk för dig förmodligen. :)

Zepp
1

Jaja, pulvret är det du skall ta upp, är det kapslar så häller man ut pulvret och slänger skalet.

Är det tabletter får man krossa dessa om man vill hälla det i mat.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Athema
0

Okej, toppen tack så mycket för svaren :D

savonit
0

SJälv tar jag isär de, får en konstig känsla i halsen annars som kan påminnas om halsbränna.

så ibland tar jag dvitaminet i ett kokt ägg anars sköljer jag ner det med kaffe och grädde.