Hur lång tid emellan?
Åt lunch för en timme sen. Några kebabbitar. Blev inte inte särskilt mätt på dessa och undrar vad jag kan äta mina karréer men då har jag inget till middagen sen.
Men kan man äta efter en timme om man är hungrig?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Det är klart att du ska äta om du är hungrig. Vet du dessutom om att du åt för lite till lunch så behöver du förmodligen mer energi!
.. varför bara några kebab- bitar? varför åt du inte en hel lunch? Att dra ner på maten är farligt, hamnar du under 800 kalorier/ dag så sätter du kroppen i svält och då bantar du ingenting.. då går kroppen i krig o sparar på varenda liten sak som kommer in…
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag hade inget annat framme. Har inte förberett mig inför denna vecka och mina pengar är slut så därför blev det bara 100 gram kebabflan. Får nya pengar på måndag och kan då köpa mer ordentlig mat.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#2 Fast det där stämmer ju inte.
Då hade ju de riktiga lågkaloridieterna inte fungerat.
#4 Hera
Lågkaloridieterna funkar så, att du ska äta mycket kolhydrater o nästan inget fett alls, kroppen tappar vatten, sen muskelmassa och om du håller ut riktigt länge så tappar kroppen till sist fett, Fett är bränsle och det sparas till sist.. Det vet väl alla som har svältbantat.. Men så fort du börjar äta vanlig mat igen så går du upp i vikt - med ränta och efter en period - tex 1 år, så väger man oftast mer än vad man gjorde innan man tog till lågkaloridiet. eller hur..
Ska man gå ner i vikt " på riktigt" så bör man göra tvärt om, alltså ge kroppen byggstenar av fett o protein och dra ner på kolhydraterna, då tappar du fett och får ha kvar muskelmassan. Då tappar du fettvikt och får en trygg kropp och har lättare för att behålla låg vikt.
Har man en gång börjat gå upp i vikt måste man - för resten av sitt liv -kontrollera vad man äter för har kroppen blivit en supersparare så har den…
# 3 Pelle långlös
då fattar jag - ebb i kassan, men kan ingen låna dig lite pengar några dagar så du i alla fall kan köpa ett flak ägg och koka/steka så du får i dig bra näring?
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Ägg har jag hemma. Har bara 4 kvar så de vill jag gärna spara tills frukostarna.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Ät när du är hungrig!
När du handlar nästa gång får du tänka på den här dagen och spendera pengarna på mer karré, ägg och smör än på dyra förpackningar med kebabflarn..
Fast man kan bli lurad av hjärnan och tro att man är hungrig fast man inte är det. Så jag tycker inte att man alltid ska äta om man är hungrig. Man får ju se över vad man ätit under dagen.
Däremot om man bara ätit 100g kebabflarn, så har man ju inte fått någon energi som är värd att räkna, och då bör man ju äta.
#7 Tack det skall jag göra. Storhandlar på måndagar och karré är ju billigt. Iaf här.
#8 Nä det är ju inte så mycket näring i 100 gram kebabflan. Hade tänkt äta den med ris först, när jag var och handlade sist.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#9 Ris? Äter du inte LCHF?
#10 Alltså i måndags när jag skulle fara och handla så var tanken att jag skulle äta kebaben med ris. Men nu äter jag lchf och då plockade jag bort riset (lagade inte det ens) så det blev bara kebaben kvar att äta. Grönsaker glömde jag köpa i måndags så det får bli så nästa måndag.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#10 Det var ju därför det blev bara kebaben? Har ju precis börjat så när det inhandlades var väl ris ett alternativ?
Trodde du hade ätit LCHF ett tag nu, inte bara den här veckan.
Nä jag har inte ätit på ett tag men jag började för första gången 2006 men just nu har jag inte följt denna metod. Så den är ny denna vecka.
Har alltså följt denna till och från under alla dessa år.
#12 Jo precis. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ska dock sticka ut näsan och "bråka" lite - är det så att du precis börjat och inte har varken pengar eller tillräckligt med "vettig" lchf mat hemma - varför inte helt enkelt vänta tills när du har? "Smyg" lite med det du har hemma, t ex ta mindre av det mer kolhydratrika och tillsätt lite mer smör etc.
Försöka börja omställning utan ordentligt med mat hemma är dömt att misslyckas - man är ofta ordentligt hungrig i början och då är lösningen att äta mycket, annars blir det svårt.
Man kan komma undan med riktigt lite pengar, men inte helt utan - 4 ägg? ska det räcka till frukost till på måndag med lchf? vad har du tänkt äta då till frukost egentligen? Vill du absolut ändå börja, se om någon kan låna dig en 50-100kr iaf så du kan köpa åtminståne ett extra paket smör, en rejäl förpackningen ägg och kanske ett vitkålshuvud att strimla och steka i smöret och ha till den redan planerade maten.

Ja altså som Fiana skriver, har du inget annat hemma så får du äta ris till maten, det e ju inget dödligt gift och det handlar sällan om allt eller inget!
Se det bara som en annan ingång, du trappar ner kolhydraterna, och så får du testat hur mycket fett du klarar av under tiden!
Jag är då ingen sådan som slänger mat, som är ätbar.
Har testat att äta för lite för att se om jag går ner.. men det slutar bara med att jag blir vrålhungrig andra dagar och har jag då inget lämpligt att äta så åker i stort sett vad som helst ner!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.