Hur klara LCHF?
Jag har till och från försökt med LCHF sedan 2006 men har aldrig kommit långt. Nu har jag kört slut på min kropp och tarmarna är förstörda av allt socker och gluten (kolhydraterna). Jag kan numera inte äta några kolhydrater utan att behöva springa på toan och skita.
Det jag inte klarar av är allt fett som smör och fettranden på köttbitarna. Jag är inte fettskrämd även om jag växte upp under den tiden. Jag klarar bara inte av konsistenesen i fettet och smaken. Jag kan dock äta feta såser och grädde men inte det fasta fettet.
Hur gör jag bäst att klara av denna diet?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
skippa det fettet du inte klarar av och se till att få i dig det på annat sätt!

Fortsätt med att äta det du kan.. man behöver sällan äta rent fett!
Ta tex köttfärs.. oftast fett.. cirka 10-20%, stek i vad du vill och äta med valfria grönsaker.. blir lätt 60-80E% av sådana måltider!
Biff med bea.. gott!
Lax med remoulad.. gott!
Osv, osv!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack för uppmuntrande svar. 
Kommer jag att gå ner i vikt sen när jag blivit av med kolhydraterna.
Jag har ca 50kilo för mycket just nu.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Återstår att se.. har det något samband med insulinresistens så visar det sig ganska snabbt!
Och med den övervikten så är det rätt troligt!
Man kan ju ha andra problem oxå.. men metabola problem är vanligast!
Om dina tarmar är skadade skulle jag rekommendera att prova GAPS. Finns en massa information om man googlar.
Gaps. Har aldrig hört talas om detta men jag skall googla.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#5 Vet inte om det är något för mig. Verkar svårt.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Oj vad jag springer in i dig idag, Pelle! Vi hänger på samma ställen, tror jag. 
Det handlar snarare om att byta ut lättprodukter mot fullfeta produkter. Jag är ju själv ny, men det är så jag gör i alla fall. En skvätt grädde här och där, en extra klick smör i köttfärsen.
Om du kommer gå ner vet man ju inte i förväg. Det är bara att testa, helt enkelt.
Jag har 60,5 kilo jag ville bli av med från början, och har efter 10 dagar på LCHF gått ner 5. Visst, det är bara vatten, men det är mer än vad jag någonsin har gjort tidigare, hur mycket jag än har försökt. 
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#7 Ja det är lite annorlunda. :)
Men försök i vilket fall att ta bort spannmål, socker och gärna alla tillsatser. Mättat fett är mumsigt och bra. Köp kött med ben istället för filé, mer nyttiga delar av djuret som hjälper till att läka kroppen.
Typiskt fick byta webbläsare för den förra hängde sig. 
Men iaf så ja vi verkar bumpa i varandra idag. Lättprodukter äter jag inte, blä och sötningsmedel får min mage att slå bakut precis som socker och annan kolhydrat.
Dricker tex ingen mjölk till maten men har ca 0,75 dl i teet.
Kan spä ut tex köttfärssåsen med lite grädde istället för med min mjölblandning.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Oj, läste visst inte ditt första inlägg ordentligt. Hoppas att du kan få dig själv till att klara av fettranden o.s.v. Det är nyttigt och läkande.
#11 Karréer går bra för när jag steker dessa så "försvinner" fettet som var synligt. Värre är det med den rand på utsidan av köttet.
Men jag skall försöka att få i mig dessa.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hej
Jag var superfett skrämd när jag började med LCHF, Jag tog bort spannmål,socker, ris och potatis, sedan åt jag så mycket fett jag kunde tex 25g briost, 1 msk cf till till en köttbit och 1dl TY var det fett jag fick i mej de första dagarna. När jag sedan blev sugen på något kunde jag ät någon bit briost till. Det tog mej ca ett år att vänja mej med drygt 100g fett per dag.
Oj, så länge. Jag är inte fettskrämd utan jag klarar inte av att ha det i munnen. Rent fett alltså. Jag föredrar det fetare alternativet om jag tex handlade mjölk eller yoghurt. Äter det inte så värst ofta men jag väljer det fetare alternativet om det finns.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Se det så här.. även om LCHF är en sk fettdiet.. så innebär det inte att man skall äta fett med sked, det innebär att fett är en stor del av ditt energiintag.. på bekostnad av kolhydraterna!
Fett är himla energirikt så det räcker för de allra flesta att äta fullfeta matvaror och inte vara rädd för fett i övrigt.
Ät riktig mat först o främst, det får man främst av sådant man lagat från rena råvaror av bra kvalitet.
Såhär enkelt är det i princip att äta LCHF.. stek en fet köttbit i lagom med smör, ta upp biten i pannan slå en slatt grädde i och sjud till en sås.. slå såsen över köttbiten och ät med valfria grönsaker.
Blir man sugen på en kycklingfile så äter man den till en bea!
Krångla inte till det mer än att du väljer dina råvaror med lite tanke bakom.. så blir det svårt att göra fel.
Och du.. inbilla dig inte en sekund att du lagt på dig på grund av rårivna morötter, de är goda med lämplig dressing!
Haha gillar sista meningen.
Bra tips det där med skyn och grädden. Tack!
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Men så är det för mig också, jag tycker fettranden på en ex. en fläskkotlett är skitäcklig! Och skulle jag få i mig en sked vispgrädde skulle jag grina väldigt illa! Så det har jag helt enkelt hoppat över. Smör på/i saker och ting går däremot bra och jag har också lyckats vänja mig vid en tesked kokosolja i teet. Och precis som du så gillar jag grädde och creme fraiche i såsen. Det räcker väl?