Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 2105 ggr
meamea
4

Mina "vinster" på 1 månad

Idag är det precis en månad med LCHF för mig.
Tänkte dela med mig av mina vinster under denna lilla perioden, som absolut kommer att bli längre!

Efter ca en vecka slutade jag snarka! Skrattande (har snarkat i 12 år)

Jag känner mig mycket lättare i kroppen. Det beror på att överflödigt vatten har försvunnit. Några andra kilon vet jag inte om jag blivit av med.

När jag blir hungrig så blir jag bara lite lagom hungrig. Lagom hungrig för att lugnt göra iordning någon god mat att äta. (Förut blev jag alltid sur och stressade i mig något för att dämpa hungern.)

Jag har lätt kunnat dra ner på kaffet rejält, då det numera gör mig "överpigg". (skönt att slippa laster)

Jag blir inte trött efter att jag har ätit. Inget sockersug.

Jag känner mig friskare och gladare.

Och så känns det som den kreativa delen i hjärnan har aktiverats på ett helt nytt sätt.

Min man har sedan en vecka gått över till LCHF, vi har fått ett nytt gemensamt intresse.

Allt detta på en månad! Jag blir visserligen ganska trött i kroppen vid ansträngning, men jag vet att det går över. Glad

russin
0

Känner igen detta med att få väck vatten ur kroppen, för jag har tappat 3,4 kilo nu under min första vecka och det är nog mest vatten - men bonusen blev inga svullna händer eller fötterSkrattande