Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-färsrätter
Läst 5959 ggr
russin
4

Kålpudding ?

Någon här som har ett riktigt gott recept på kålpudding á la LCHF

Bara färs, vitkål och smör känns inte kul.

Hur gör ni för att få det riktigt smarrigtGlad

HAr nämligen en hel del färsk vitkål jag måste göra något av.

hus-musen
0

Kålpudding för mig är köttfärs, lite smör, en skätt sirap, kryddor och en massa kål som bakas ihop och blir mumsigt!

Hittade den här, kanske blir krämigare? Mjölken kan man väl byta ut mot grädde http://svenska.yle.fi/matochfritid/matartikel.php?id=481

Qui dormit, non peccat

[Pennylane1]
0

mjölken är nog inte största problemet  utan  riset och sirapen…  en msk sirap har lika mycket kh som tre dl mjölk….

hus-musen
0

Beror väl helt på hur man äter, ser inga problem med att ha en gnutta sirap i kålpuddingen för min del. Mjälkprodukter däremot undviker jag eller ersätter med en mindre skvätt grädde.

Qui dormit, non peccat

[Pennylane1]
0

fast i receptet du la fanns det ris och tre msk sirap jag skrev bara att mjölken är ett mindre problem än sirapen och riset i det receptet (mjölken ger 10 gram kolisar och riset och sirapen kanske 60 gram)

det finns flera recept helt utan både sirap, ris och mjölk bland länkarna ovan.

russin
0

Tack alla för snabba svar - ska botanisera bland receptenSkrattande

Perfekt mat att ha i portionsburkar i frysen.

hemul
0

Jag gör som vanligt, lös smet så det blir mycket gott spad. Minus riset då.

Sedan löser jag upp sirap och stevia i lite vatten och sprinklar över. Stevia funkar som smakförstärkare till riktigt socker, så det smakar precis som det ska i min mun. Jag tar nog inte mer en en halv matsked sirap om ens det till en stor långpanna (sån som följer med spisen). Det blir 8 stora portioner.

Halvdansken
0

Man ska inte ha ris i kålpudding eller andra färsrätter. Det är bara för att dryga ut färsen. Och sirap??? Helt ärligt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
0

Finns en LCHF Kålpudding här.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fiana
0

Ta receptet från "Rutiga kokboken" det är helt utan både ris och sirap och annat. Faktiskt riktigt gott, men viktigt att hantera kålen rätt för att få fram dess naturliga sötma.

russin
0

#9 - det blev den kålpudding du länklade till. Med keso i.

Står nu i ugnen och väntar på att bli färdigSkrattande

russin
0

Jösses - det var nog den godaste kålpudding jag någonsin ätitSkrattande

Mätt och väldigt belåten.

[AntoniautanX]
0

Färsk vitkål??? Åh, då kan jag rekommendera något gott!!

Fräs kål och vitlök i smör, tillsätt grädde, salt o peppar. Låt det puttra en stund, tills grädden har tjocknat. MUMMSSS, som det är, eller som tillbehör.