Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 653 ggr
korseett
0

Ö-luff och tåg-luff!

Jag önskar så gärna att både tågluffa i Europa och öluffa i Grekland. Är det någon som har gjort det här och som kan berätta lite hur det är och vad man bör tänka på och annat trevligt? Ska inte åka i år men jag och min kompis funderar på att sticka iväg på öluff nästa år om inte hon har blivit sjukare och jag inte fått barn innan dess vill säga.

Jag har blivit riktigt reslysten!Cool

parsley
0

Jag har gjort både och, fast det var några år sedan, runt 1990 eller så, så jag kan bara komma med generella råd.

De första råden jag kommer på att ge är:

Läs på om området ni planerar att åka till. Försök ta reda på ungefärlig prisnivå så ni vet hur mycket pengar som går åt. Min erfarenhet från åtminstone Grekland var att olika boenden kunde variera en hel del i pris. På en del ställen kom rumsuthyrare och mötte, på andra inte.

Ta inte med för mycket bagage. Ryggsäck är betydligt bättre än att släpa omkring på resväska + en liten ryggsäck att ha under dagen när man ska till stranden eller på utflykt.

Fundera ut på vad det är ni vill ha ut av semestern. Vill ni till något eller några lugna ställen, eller ställen med mer nöjesliv? Givetvis går det att varva. Någon speciell sevärdhet som ni vill besöka etc. Shopping?

http://www.kalimera.nu/ är en portal om Grekland, som är väl värd ett besök om man går i Greklandstankar. Man brukar säga att det är bättre att koncentrera sig på en ögrupp än att lägga mycket tid på transporter mellan olika ögrupper.

korseett
0

tack för de råden parsley! jag ska kolla runt lite på den där sajten och snacka med min polare. har inte kollat in greklands geografi sedan skolan men hålla oss till en ögrupp är nog rätt bra för om jag minns rätt så är det rätt stora avstånd mellan dem