Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 765 ggr
Mona-Stina
0

Inspirationskälla

Jag måste säga att den här sajten är helt underbar. Massor av hjälp från smarta människor som har ork och kraft att gå på djupet i kroppens funktioner beroende på vad man äter. Själv har jag inte energi till det.

Receptlänkarna helt underbara när man inte vet vad man ska tillaga. I dag t.ex. hade jag ingen aning om vad jag skulle laga i ordning och gick igenom hela receptbanken för att få lite inspiration.

Kom på att jag hade färdigkokt blomkål sedan i går, den kokade jag mjuk i lite buljong. Därefter spädde jag med mer grädde, körde runt med stavmixern… det blev en god broccolisoppa. Pricken över i:et blev ett paket finskuret och stekt bacon som jag hällde i med fett och allt.

Mycket gott och mättande även fast det är varmt ute. Dessutom blev det så mycket att det även räcker till kvällen åt mig eller Mannen med stort M.

xanni
0

Åååhhh… En sån stavmixer vill jag också ha…en sån som kan göra broccolisoppa av lite blomkål…!SkrattandeCool

korseett
0

ja receptbanken vi har här går inte av för hackor! och sedan är det så kul för det är ju så lätt att ändra om recepten om det nu är nåt man saknar.

Ska berätta en kul grej som jag gjorde med min mixer(ej stav alltså). Jag kokade en grönsaksoppa som jag hällde i mixern och skulle få den slät. Det där locket som är längst upp måste man ju hålla fast… hehe.. det gjorde inte jag med påföljden att det var soppa i hela köket inklusive taket. Då var jag till salu för maken, och billig var jag nog med.Skrattande

Mona-Stina
0

Äsch, skrev ju fel fattarú väl. Det var broccoli jag hade över.  Glad

xanni
0

Mona-Stina  *retas bara*Flört

Mona-Stina
0

Begrep det.  Skrattande  No hard feelings.