Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 4344 ggr
[fass]
4

Bläckfiskringar!

Är det någon som har tips om var man kan köpa opanerade bläckfiskringar? Jag hittar bara de panerade eller påsar med blandade skaldjur.

Hittade ett intressant recept på lchf variant av calamares som lät supergott.

Aliki
0

Nej! Tyvärr inte. Däremot finns det färska i butiker med fiskdisk nu och ett par månader framöver.

[fass]
0

Ja om man bor i mellansverige eller så kanske men i skåne är det svårt att få tag tyvärr.

russin
0

Det brukar finnas hela stora kroppar (renset och tentalker borttaget) att köpa och så skär du ringarna själv. Jag har köpt på Ica Maxi.

Bybo
0

Uh, har funerat över et jag me. Hae tänkt att då jag nästa gång friterar till ungarna, så pilar jag helt sonika bort paneringen…men, et kanske inte funkar???

Bybo
0

Sorrry….in stvnig. Övertagit ena sonens tagentbord, som jag tydligen inte kan hantera

[fass]
0

Bybo: Nä det tror jag inte e nån lönsam affär.

Lo katt: Ica Maxi kan nog ha färsk ja. Men jag tänkte att jag skulle vilja ha i frysen och ta fram en kulen stressig tung hösdag när man kommer sent från jobbet. Förr fanns det alltid naturella ringar utan smet i frysdisken. Jag undrar seriöst varför de inte finns längre, utan bara de räliga fiskpinne-liknande.

MdM-Cernita
0

På CityGross har de djupfrysta bläckfiskpungar tror jag de heter ser ut som en vit vante (utan tumme) lätt att strimla och panera

[fass]
0

Aha! bra. Dit får jag bege mig då! Tack för tipsen alla!

hemul
0

Har jag sett både här och där lösfrysta i såna där diskar där man tar själv hur mycket man vill ha. Lite större butiker då, ICA definitvt. Finns, eller åtminstone fanns, även i paket för ja har köpt det, men det var nog ett tag sedan när jag tänker efter.

[fass]
0

Ja, förr var de vanliga men nu ser jag inga alls där jag handlar.

russin
0

Jag köpte fryst på Ica

[fass]
0

Var i sverige då Lo-katt?

hemul
0

Alltså, såna där lösfrysta man skopar upp själv såg jag senast härom dagen. Tror det var på en större ICA Supermarket. Kan även ha varit Willys, men mindre troligt. Det är de enda butiker jag besökt de senaste veckorna.

[fass]
0

Var i landet hemul? Här i skåne har jag inte hittat några.

russin
0

Östergötland och närmare bestämt Norrköping. Tror även Netto-butikerna har påsar med frysta bläckfiskkropar, men inte helt säker.

hemul
0

Uppland.

Sweli
0

Köp färska och frys in själv.

Slipper du även saltet och vatten som man lägger i alla fisk produkter för att de ska väga mer Skrattande

Bybo
0

# 17 men, asså, hur tillagar an dem+

[fass]
0