Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 5538 ggr
Sheena
0

OT - vita tänder

undrar lite om någon har tips på hur man kan få lite vitare tänder utan att behöva gå till tandläkaren o bleka?

har provat apotekets tandkäm dentosal med lite slipmedel i men till ingen synbar nytta tyvärr.

har inga stora missfärgningar men skulle vilja fräsha upp smajlet lite..

starhawk
0

Eftersom tänder inte naturligt är vita så är enda lösningen att gå till skönhetssalongen och bleka dom, själv föredrar jag att ha naturligt starka tänder istället för sköra snygga tänder, då håller dom längre!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Taktur
0

Min tandläkare har en tandkräm som heter Opalecence, finns även att köpa på folktandvården. Man kan också fukta en frotte tygbit och hälla på salt eller bakpulver och gnida på tänderna. Effekten beror ju lite på vad  missfärgningen kommer av.

dufva
0

Man borde väl sluta med kaffe och vin ….men det gör jag nog inte Skrattande

Mindre djupa kaffefläckar kan "suddas" bort med en bit mjukt suddgummi.

Hausswolff
0

Min väninna (som både röker och dricker mycket kaffe) provade nåt som jag tror heter DentaWorks eller DentalWorks och hon blev mycket nöjd. Hon fick hem nåt kit som hon använde själv.

Sheena
1

#2 kaffe, kaffe och åter kaffe.. :) kanske går att gnugga bort.. vore ju enkelt!!

#4 typ nått sånt från tv-shop eller va det frn nått "seriösare" ställe? eller ja, kan ju försöka kolla upp det själv oxå :)

Ulf-S
0

"Oil pulling" kan ge renare, vitare tänder och sundare munhälsa. Man sköljer helt enkelt munnen med olja varje dag. Googla!

Varning för överdrifter dock, det är ju en "alternativ" metod. Tror inte det botar cancer och ger andra mirakulösa resultat… Men lite snyggare tänder och mun kan man få!

Sheena
0

#6 hihi, låter skumt!! har du provat detta själv?

Ulf-S
0

#7: Visst låter det skumt! Jag har provat och det funkar faktiskt om man gör det regelbundet. Jag brukar spola runt olja direkt på morgonen medan jag surfar på nätet innan morgonduschen. Jag antar att oljan löser upp fläckarna sakta men säkert?

[Pennylane1]
0

vad för olja ? Motorolja? symaskinsolja? Matolja?

Sheena
0

#9 solrosolja har det mest handlat om på de få sidor jag hunnit kika på ännu så länge..

[Pennylane1]
0

då undrar jag vad "expertisen" här anser… solrosolja anses ju inte vara en nyttig olja, tvärtemot vad denna sida säger:

Sheena
0

#11 ska spottas ut efter sköljningen, tydligen så samlas massa gifter från kroppen i oljan oxå.. fråga mig inte hur, låter skumt men rätt kul tanke att det skulle kunna fungera.

dufva
0

Amerikanerna har väl mest solrosolja på hyllorna så därför sköljer dom väl med det.

Nyttoeffekten kanske bara kommer sig av att dom fettskrämda trots allt får nån enstaka ny fettmolekyl i kroppen av behandlingen.

En matsked kokosolja på morgonen som får swischa runt i munnen som man sen sväljer ner får fortsätta vara min melodi Glad

[Pennylane1]
0

enligt den här sidan skulle oljan bli så proppfull med gifter att den är direkt skadlig att svlja efteråt. Man skulle också noga skölja munnen efter att man spottat ut allt.

Elfdance
0

Väcker den här gammeltråden med detta tipset jag hittade på facebook precis!

http://www.crunchybetty.com/dazzle-whiten-your-teeth-with-activated-charcoal

Sindri
0

Det där var ju spännande. Kan det funka med det här tro?

hemul
0

Billigare att besöka en butik som säljer tillbehör för hembryggning skulle jag tro.Skrattande

Sindri
0

Ahaaaa………..Skrattande

[Pennylane1]
0

tänk att vi har diskuterat oilpulling innan, tom jag själv! Hade jag ingen aaaning om!  Skrattande

Elfdance
0

Tydligen ska "vanliga" apoteket ha kapslar eller tabletter. Jag var på kedjan som jag tror heter "hjärtat" men där hittade jag ingen ren aktiv kol… Bara tabletter till barn med allsköns tillsatser i och sådant där. Jag letar vidare. Ska lätt testa i alla fall, dricker te och kaffe varje dag.