Kolhydrater i Onico??
Jag har slutat snusa sedan 3 månader och har utan problem ersatt det med Onico mini. Nu läser jag på dosan att den innehåller havrefibrer, och kakao, salmiak och E422, E504, E500 och rökarom. Jag har ju en sån i käften för jämnan. Kan den innehålla kolhydrater?
Ja, kakao och lakrits innehåller ju kolhydrater naturligt. Men hur mycket vet jag inte.. ring o kolla med tillverkaren
E500 har jag för mig finns i vanligt snus oxå.. det är det som gör att nikotinet blir ett fritt nikotin och tas upp av huden/blodet mycket snabbt..
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Var försiktig med det där. Jag vet inte om det är tillräckligt med kolhydrater i kakao och salmiak för att vara ett problem, antagligen inte, men det fanns tidigare snusersättningar (kanske finns än) som innehöll socker och folk fick galopperande karies! Sudden ligger ju där och trycker hela tiden liksom.
Från lowcarbsynpunk spelar det säkert ingen roll.
Intressant att det fungerar för dig förresten. Nästa stora steg i min självföbättringsplan är nämligen att sluta snusa. När jag har gjort det är jag banne mig perfekt! 
Det var Onico! Men det var inte socker i, det var majsfiber. Tydligen är havre bättre då. Hmm.
Jo, majsfibrerna ändrade de och tog bort typ 2008, så nåt sånt ska inte vara nån fara för längre. Men jag tänkte mer om jag faktiskt får i mig kolhydrater genom Onicon. Jag har liksom inte gått ner ett gram sen jag började med LCHF fastän jag tror att jag följer det riktigt bra.
#2 Det fungerade helt knäppt bra att sluta med Onico. Det var som att beroendet mest sitter i vanan. Kanske kunde man känna en viss otillfredställdhet ibland men aldrig så att jag övervägde att ta vanligt snus. Jag är dock typ beroende av Onico nu och blir hemskt stressad om de tar slut när jag inte har tillgång till att köpa nya.
Intressant. Det är förstås lika dyrt som vanligt fullprissnus?