Jag gav ju upp LCHF
För en vecka sedan slutade jag med LCHF - LCNF - LCLF.
Har ätit frukter, bröd och ugnsomeletter mm. Dessa är ju med kolhydrater. Äter 4-6 gånger om dagen.
Av frukten gör jag fruktsallad i en stor box, som jag tar av när jag är sugen. Och till det har jag vanlig vispad grädde!!
När jag slutade, så vägde jag mig. I går var det "invägning" igen. Lite rädd var jag allt att jag gått upp.
Kan ju inte skryta ÄN med att jag gått ner - men inte HELLER har jag gått upp ETT ENDA GRAM! Likaså omfånget. Det är exakt likdant som för en vecka sedan.
Magen är i gång, men någon form av sviter av LCHF har det blivit, för det verkar som om HELA kroppen är på en om-/inställningsfas nu.
Jag har ont i benen, det sticker (det gjorde det MED LCHF också). Hormonbalansen verkar vara ur led så jag har varit tvungen att uppsöka sjukvården.
Men annars är det himmelriket att äta vad jag vill!
Äter dock INTE pasta, ris och potatis. Det blir kokta grönsaker istället.
// Shintaida
Hur vet du att hormonbalansen är ur led??
/Lillianna
~ Lillianna ~
Hoppas vikten fortsätter hålla sig i schack, lycka till!
Det känns som om jag är höggravid förutom att jag inte har någon mage.
Öm i brösten, illamående - ja, alla de klassiska symptomen. Men det är TEKNISKT omöjlig att jag är gravid. Kan inte bli det mer.
// Shintaida
Det är bra om du hittat rätt… då är jag glad för din skull 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Att avstå från pasta, ris och potatis är ju LC-stuk. Jag tror att bröd är farligare än ris och potatis. I alla fall blir jag sjuk av det men kan ta ett par finn crips i bland för att synda lite. Jag blir också sjuk av pasta numera så det går inte heller. Hoppas hur som helst att du fortsätter att må bra och tittar in hit ibland.

Jag tycker att det verkar skilja på bröd och bröd med… jag mår te.x mycket sämre av vitt ris än av grovt bröd… Men som sagts tidigare, var och en blir lycklig på sin melodi!!
Stort lycka till Shintaida!