Från 135 till 95 kg
…and still going strong. Har säkert runt 10-15 kilo till att tappa.
Började hösten 2009 då det var så illa att jag knappt kunde gå 100 meter utan att få rejäl kramp i vaderna, viktminskningen gick som på räls och jag tappade 20 kilo på tre-fyra månader och kunde börja röra mig i vardagen igen utan att det var jobbigt, tyvärr föll jag in i den klassiska fällan där jag resonerade som så att jag ändå vet hur man gör för att gå ner i vikt så jag kan ta och äta lite vad jag vill och så kör jag hårt senare, så det slutade med att avstegen med tacos, pasta, ris och öl skedde åtminstone nån gång varannan vecka, ibland varje vecka, vilket ledde till att jag stod och pendlade mellan 110 och 115 i cirka två år, tills i våras då jag bestämde mig för att satsa hårt igen, och med undantag av en vecka på Sweden Rock i början av juni där det intogs både alkohol, kebab och grillspett med ris samt sill och färskpotatis på midsommar så har jag varit strikt. Lagom med protein, 10-20 gram kolhydrater om dagen från grönsaker, nötter och ibland mejerier samt så mycket fett som behövs för mättnaden, varken mer eller mindre, och ingen alkohol, och sen dess så har 20 kilo ytterligare försvunnit.
På ett sätt är jag ju lite sur på mig själv över att det tog så lång tid för mig att ta mig i kragen igen och köra strikt, men men, bättre sent än aldrig, och jag är inte mer än 28 år gammal så.

Grattis, såhär långt du har ju framtiden framför dig.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag dog efter mina 60 försvann. Mentalt alltså.
Superbra jobbat! För de flesta innebär en förbättrad fysisk hälsa, mindre värk och ökad rörlighet ett ökat mentalt mående så länge inget annat inträffar, så ett stort grattis och hoppas det fortsätter gå lika bra i fortsättningen :-)