Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 5558 ggr
evis2
0

Saknat recept!

Hoppas någon kan hjälpa mig att hitta ett recept. Det är på en sallad som är god till grillat. Gjorde den förra sommaren och hittade receptet här. Trodde den hette "Dallassallad" men så var det nog inte. Kommer inte ihåg vad det var i mer än blomkål och bacon. Isbergssalllad kanske och någon creme fraiche sås.

maria6
0

googla pa Skaldemans Floridasallad. (Har inte fatt till det med länken)Glad

evis2
0

Så var det ju! Nu hittade jag den

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d716f36b9cb46221d07eb26-floridasallad

Jag hade oftast hälften majonnäs, hälften creme fraiche, isbergssallad, senap och rödlök. Mums!

Prova alla som inte gjort den förut!

[Pennylane1]
1

vad hade Skaldeman med den att göra?

[Pennylane1]
0

länken funkar inte, men jag hittade en tråd där det protesterades mot att den skulle vara Skaldemans och där det påpekades att Skaldeman själv skrev i boken att den kommer från medlemmen Karin20

hittar inte den tråden nu igen men väl denna… äras den som äras bör…

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d7168bdb9cb462239079d6a-ah-sten-sture-tack-tack-tack

maria6
0

A tusan! Var lär man sej hur det funkar med länkar? Pa Support?

[Pennylane1]
0

du kan bara klistra in adressen rakt in i inlägget, annars markerar du ordet/orden som ska "bilda länken" och  trycker  på den lilla länksymbolen och klistrar in länkadressen  vid "länkens URL" ,  den  andra rutan kan du skippa…

maria6
0

Tack sa mycket Pennylane, ska genast testa.

Karin20
0

Tack för påpekandet Pennylane1.

Chaterine Schuck hade med den i Tara, efter att Sss publicerat den i en av hans tidigare böcker. Detta finns med i en av länkarna ovan. Catherine har bett mig om ursäkt och vi är vänner alla tre idag..

Men om man inte vet bakgrunden kan det vara svårt att förstå varför jag kallat den för Floridasallad.

Förutom att den är kanongod, superenkel, lätt att variera efter hur man vill, har mitt andra syfte också blivit uppfyllt. Min mamma har blivit förevigad! När jag googlar får jag 3200 träffar på massor av sidor om lchf. Jag tror att hon gläder sig i sin himmel!

Så ät och njut!

Kram

//Karin