Omelett i Tupperwares Easy Delight!
Har nu fått hem och testat Tupperwares nya omelett "burk" för micro. Man lägger det man vill i botten ex ost, skinka, purjo, tomat, pizzakrydda, champinjoner ja…..det man har hemma. Vispa upp tre ägg och två msk mjölk, vatten eller grädde. Slå på äggsmeten och micra på låg effekt 350w ca 4-5 min. Servera och njut. Jag gillade den skarpt. Mycket god omelett, snabbt och enkelt. Toppen för ex lunchen på jobbet. Man kan göra en fräsch omelett på plats
Kan det bli mer LCHF. Det som möjligen saknas är fettet man annars steker i. Men ha antingen ost i fyllningen eller grädde i smeten. Eller varför inte låta en smörklick sakta smälta över omeletten Mums. Denna kommer jag nog att "nöta" ut
så här ser den ut.

Är det plast? Jag skulle vara lite försiktig med plaster i kontakt med mat, speciellt i kombination med micro. Vi vet inte hur plasten påverkas av microvågor och vi vet inte vilken "nedsmutsning" plastmolekyler åstadkommer i vår kropp.
Gillar den också skarpt! Toppen till luncherna på jobbet. Oro för Microvågor och tupperware har jag ingen. Däremot är jag försiktig med att använda lågprisplast från vanliga butiker eller kärl som inte är avsedda för micro
~God loves you, and I´m trying! ~

rapu: Denna låda är gjord för micro så jag litar på att den är testad av Tupperware för detta ändamål då den ju är till för det
misty
Lägger man locket på när man micrar?
Vet inte riktigt vad som är speciellt med just den lådan. Nog borde man kunna göra på samma sätt i t ex en mindre glasform?
perforeringen kanske?
Såg en film (ganska jobbig sådan) nu på Youtube. Det är alltså en plastburk men lock. Locket har några hål för ångan antar jag. Så nu blev jag inspirerad. Ska testa detta med en plastburk själv. Har ju massor….
Har inte haft en tanke på att göra omelett på detta enkla sätt.
fanns ju bild i länken i # 0 där såg man perforeringarna tydligt.

Ja man lägger locket på….och sen ska man inte köra full effekt utan 350w vilket på min ugn motsvara steget över "tining" Det blev en lite torrare variant än i stekpanna eller hur man ska förklara. Antagligen för att man inte steker i smör. Men jag lät en klick smälta ner över omeletten på tallriken. Min smak passade det perfekt. Tyckte den blev supergos.
Jag började sälja Tupperware i Maj, och innan det köpte jag hem EasyDelighten.. Min sambo älskar den, och blir sur varje gång den inte ligger hemma i köksskåpet.
Det är så enkelt att göra en omelett, och du kan göra annat under tiden :)
Tupperwares burkar är helt giftfria, och denna serie Easy, är framtagen speciellt för micro. Så det är inga problem :)
Får man inspirationsstopp någon gång, så finns det en liten receptbok man får med när man köper EasyDelighten av mig.
//Michaela Lundgren
SaM - Smycken av Michaela
Webshop: http://smyckenavmichaela.se
Facebook: http://facebook.com/SaMichaela