Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2569 ggr
Fenomenad
0

Mår illa?

Kortvarig lycka över mina framsteg… =/

Har ätit LCHF i 2 veckor!!

I 2 dar nu har jag mått skitkonstigt… JÄTTEsvullen mage, mår illa, det liksom blir ökad salivutsöndring som när man ska kräkas… Det smakar fett i munnen, inte vanlig ketos unken smak utan som fett…

Är det här normalt?

Dessutom är jag konstant törstig, dricker en massa säker 3 liter om dagen… ändå är mitt kiss (ursäkta) mörkt och luktar starkt….

Är det här normalt? Är nästan orolig att mina njurar har tagit stryk?

[Najsan]
0

Grattis! du är troligtvis i ketos!

Försök hålla ut i ett par veckor till…

Detta är omställningsbesvär.

Zepp
0

Antagligen akuta omställningsbesvär.

Men du skall inte må tjuvtjockt hur länge som helst, så om det fortsätter så jävligt i morgon oxå så öka på kolhydraterna tills du mår bättre och trappa sen ner därifrån.

Njurarna tror jag inte på, då mer att du kanske ätit något mindre lämpligt i sommarvärmen?

Jättesvullen mage och kräkkänslor är inte normala omställningsbesvär.. däremot törst och kissandet.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Aliki
0

Jag hade knappt några "omställningsbesvär", sånär på lite muskelsvaghet när jag tvärt  uteslöt kolhydraterna för ett par år sedan, men inte svullen mage och illamående….tvärt om lugn och "osvullen" mage redan efter några dagar.

De besvär du har känner jag igen från tiden innan gallop.-08 och efter lchfstart-09 endast efter några rediga kolhydratfrossor jag utsatt mig för.

Det enda som fått mig att känna mig olustig ibland är hårdkokta, kalla ägg.

( Då jag mosar de kalla äggen väl med varmt eller rumsvarmt smör brukar det inte medföra några problem)

Fenomenad
0

jag har iofs haft problem med gallblåsan tidigare, med akut värk. men inte sedan i februari i år. har kännt av gallan lite med inte på ett akut sätt- kanske är det den som spökar iaf.Skrikandes

Zepp
0

Är det inte är över i morgon så söker du för det!

Gallbesvär.. typ stenar är inte att leka med.. hur som helst så skall sådant utredas.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.