WEEEEEEEEEEEEEEEEI!!!
Jag bara måste få berätta en kort historia om mig!
För en 3 veckor sedan så började jag på allvar inse att hur jag behandlade min kropp var fruktansvärt.
En normal dag för mig innehöll snabbmat i alla dess former, minst 10 kakor och 2 bullbitar på jobbet. Jag slutade alltid kvällen med Pepsi och smågodis/choklad trots att jag ofta nyss klämt en pizza eller nudlar eller något sådant.
Jag jobbar som trafiklärare och höll på allvar på att somna under mina lektioner. Sov 8 timmar per natt men var alltid döligt trött. Mellan lektionerna tryckte jag kakor och kaffe med socker i. På lunchen var det MAX eller resterna av gårdagens pizza som gällde.
Jag började läsa på om LCHF…Sen åkte jag och storhandlade.
Nu på torsdag har jag ätit LCHF i 2 veckor. Har gjort små tabbar och haft semester och därmed druckit lite för mycket vin och så. I lördags visade vågen +0.1 hg. Inte bra. Men ändå nu kör vi på riktigt tänkte jag.
Har varit väldigt strikt nu. Jag njuuuter av den goda maten, äter mycket mindre portioner. äter 2 gånger om dagen och är nöjd. En stor vinst för mej som tidigare mer eller mindre ätit dygnet runt. Jag fick hem en massa från Lchfbutiken och bakat knäckebröd och bröd av det. Som ett nytt matintresse.
Och imorse hände det! -1.2 kilo!!!! Jag är så jävla glad. Både över att jag lyckts vända en massa dåliga matvanor efter skilsmässan. Att jag mår sååå mycket bättre… Och att jag nu är på väg ned i vikt.
Jag ska lära mig göra pajer och pizzabottnar och bjuda hem mina vänner nån kväll när jag känner mej redo så de får prova LCHF mat när den är som bäst!!!!
Tack alla ni som orkat läsa ändå till slutet! Om 7 kilo har jag nått mitt första delmål 80 kg!

Kanoners :D Grattis till alla hälsovinster!!!
Jag bjöd en kompis på västerbottenpaj (tillagad utan pajskal direkt i en smord form). Hon fick inte ihop det (paj utan pajskal?), men konstaterade sedan att det var som en lyxomelett och tyckte den var jättegod (!). Vi åt den tillsammans med varmrökt lax och blandsallad.
Vilket bra förslag att göra pajen utan skal och slippa alla konstiga istället för.
Kul att du fått till en bra start och hälsovinster på köpet :-) Hoppas det fortsätter på den vägen, lycka till!
#1 Gör jag också alltid, paj utan pajskal vill säga - aldrig varit särskilt förtjust i pajskal, så bara glad jag "slipper" böka och göra det :P
(whiskeycheddar och bacon är en riktig fullpott kombo för sådan "paj" också :P)