LCHF saft, med Stevia?
Hej, är det någon som har något bra recept på hemmagjord saft med Stevia (jag använder Icas Stevia Strö)??
Jag dricker bara vatten, nångång vatten med citron i, och det blir ju lite tjatigt i längden… 
Tack på förhand!
Det är dock inte stevia du använder det är En blandning av stevia och erythritol.
Bara så du vet.
Själv kör jag vatten citron och ren stevia till önskad smak blir kanske ½ till 1 krd stevia till 1 litar vatten.
Annars finns det att köpa Fun light sötad med Stevia i affären! 3 olika smaker finns. Jag har sett dem både på ICA och City Gross!
Jag hittade på en gårdsbutik en blandsaft med tranbär, vindruva och någon merfrukt. Inga tillsatser, inget annat socker. Är inte hemma så kan inte kolla märket, men ett tips iaf. Det finns att hitta :)
#3 Sådan saft skulle jag gärna köpa till mina barnbarn!!! Tips mottages gärna.
Numer pensionär i Nynäshamn
Hittade denna efter mycket lite googlande. :) Jag och pojkvännen tyckte att den var god. Den smakar dock inte SÖT saft utan som man kan tänka sig, tranbärsdricka. Men den har rätt färg :)
http://www.hedenborgs.se/tranbarssaft-osotad-50cl-brunneby-p-237-c-109.aspx
Hittar dock inte saften på Brunnebys egna sida… Deras jordgubbssaft hade t.ex. socker och citronsyra i sig så man får kolla på flaskorna separat tydligen.
Jag skulle helst vilja göra egen och inte köpa i butik..
Men då går det inte att använda ''mitt'' Stevia till saften? Vilket ska jag ha då?
klart att det går att använda? Det var bara en info att det är erytrithol och pyttelite stevia, ren stevia kan man bara använda i ytterst små doser. Du får alltså dosera med betydligt mer. Smaka av till önskad sötma!
Den som skrev inlägg 1 gjorde mig lite fundersam..
Men då så, då får jag testa mig fram. De säljer ut jordgubbar idag, så blev lite sugen.. Fast de är säkert slut nu, men vi ska åka till nåt självplockställe om några veckor - får plocka på mig då! 
man är ju tvungen att frysa in den då inget konserveringsmedel används och socker, (socker konserverar)
Kanske detta recept kan dig lite vägledning.
Ni som vill ha god dryck till barn och barnbarn leta upp Kullamust, endast frukt är använd INGET annat.
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
#8 Du kan säkert använda stevia strö. Det blir säkert jätte bra.
Men som #7 förklarar ville jag bara förklara att det inte är Ren stevia utan att det är en blandning. Den funkar ypperligt till att baka med, hur den är i saft kan jag inte svara på så jag inte testat.
det är i princip samma blandning som mariann har i sin saft så det går säkert utmärkt!
i princip alltså, för i min blandning är det mindre erythritol och lite mer stevia, vilket gör sötman perfekt utan bismaker för de allra allra flesta människor man nu råkar bjuda saft eller bakverken till. 
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF