Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 5120 ggr
viktmajja
1

Ni som gått ner mycket i vikt

Hej, jag har en fråga som jag inte vet om den hör hit den handlar ju inte om att gå ner i vikt. För jag är redan klar med min viktminskning och väldigt nöjd med mycket. Jag har gått ner 38 kg

Men jag har ett STORT problem och det är mina bröst som inte ser kloka ut nu. Jag hade DDkupa förut och nu b kupa. Det gör inget att brösten är små alls men dom HÄNGER och är SMALA som taxöron. Jag har samtidigt som viktminskningen styrketränat och ökat på det eftersom. så jag har sluppit lösskinn som hänger på magen armar osv. Men brösten hjääälp… som skinnflikar som verkligen hänger och jag överdriver INTE!

Är enda sättet bröstlyft hos en plastikkirurg??

Ni andra som gått ner 30-40 kg finns det fler? Måste väl ha blivit samma för er? Snälla ge mig råd.

Och jag vill påpeka att det inte är för nån annan jag är missnöjd, jag har pojkvän som älskar mig för den jag är men han säger oxå att han mycket väl förstår mitt missnöje, så snälla säg inte att jag måste lära mig att tycka om hängbröst. Jag har ju inte ens fått barn än och är under 30

[Pennylane1]
0

har du gått ner med LCHF? Många vittnar tvärtom om att brösten blivit fylligare med den här kosten!

viktmajja
0

#1 Ja LCHF. Och jag har varit mycket strikt. Från en massa sockerstinn mat till inget socker alls över en natt så jag har gått ner i vikt rätt fort. Men har stått still nu 1,5 månad. Det ser liksom riktigt illa ut med en i övrigt vältränad kropp och en 80 årings bröst till detGråter

joly
2

Det fenomenet upplevde jag när jag var med i Viktväktarna för en massa år sen. Då gick jag ner 18 kg å blev platt som en pannkaka. Rynkar på näsan Sen gick jag upp allt å mycket till…

Innan LCHF hade jag D-kupa, å nu minus 26 kg senare har jag fortfarande D-kupa. Glad Dock är jag gravid nu, så jag räknar med att taxöronen kommer så småningom iaf. Flört

I'm your destination, I'm the reason why

joly

crikarlshamn
3

Fràn en som har mer väninnor med kirurgiskt fylliga bröst än inte…

Om du är under 30 kan, kommer de bli bättre för din hud är fortfarande relativt elastisk.

Hur mycket?  Bättre men inte som innan.

Kirurgiskt bröstlyft - det är ett stort ingrepp, mycket stort.  Mànga tänker inte pà det men man bör byta ut dem efter en viss tid om denna tiden tvistas det.

En väninna har precis kommit tillbaka till jobbet efter et sprucket inlägg. Det höll pà att gà illa samt att de fick skrapa ut ordenlitg vilket innebar en extra stor operation.

Orkar du vänta och làta kroppen àterhämta sig efter viktminskningen samt kanske föda barn emellan skulle jag nog ràda detta och sedan se hur du känner för din kropp.

Bröst "lyft" finns ocksà men, men det innebär att hud tas bort samt ofta inlägg och mycket synliga ärr - det kommer man inte ifràn och mycket synligare än pà dessa bilder i verkligheten:
http://www.plastikakademin.se/brostforminskning.html

Igen, vänta lite om du kan, làt dig och din kropp hitta varandra igen…

Antagligen hàller du fortfarande pà att bli bekannt med din "nya" kropp.

ACH
5

Det är destruktivt och av ondo att ständigt känna sig missnöjd med sin kropp. Jag har varit kraftigt överviktig sedan tonåren, men har äntligen lagt missnöjet åt sidan. Det finns så mycket annat som kommer att berika både ditt och andras liv, om du ägnar tillräckligt med energi åt det istället. Att kämpa mot kroppens förfall är ett sisyfosarbete som absolut inte kommer att skänka någon lycka värd namnet. Taxöron, so what? Din pojkvän älskar dig; försök se din kropp genom hans kärleks ögon.

Pussgurkan
2

Äh, vad f.n. Håller med TS att det är inget roligt då kroppen på vissa delar hänger ner i marken och man måste vika ihop brösten in i bh'n. Ta kontakt med en plastik kirurg. Hör vad han har att säga, gå hem och fundera och läs MASSOR på netet om olika ingrepp och alternativ. Naturligtvis finns det hjälp. Det finns krämer, kirurgi, vänta och se, vänja sig. Men gör något som blir bra gör dig. Själv kämpar jag med att komma tillbaka till lchf efter ett uppehåll. Har gått ner 40kg och förstår PRECIS hur du känner det med/över kroppen din.

evion
5

jag var inte kraftigt överviktig, men gick ned ca 17 kg med lchf. Jag har alltid haft små bröst, något större när jag gick upp i vikt. Iaf blev mina bröst helt tomma och bestod bara av skinn när jag först gick ned. Två små taxöron. :) Nu nästan två år senare är de fylliga igen, de började komma tillbaka efter ca ett halvår. Har en liten b-kupa. Tror att kroppen tar ganska lång tid på sig att omforma sig efter en viktnedgång.

jeko69
0

Hej!

Jag har tidigare undrat samma sak som du. Jag har dock inte förlorat så mycket vikt som du, men brösten ser ut som f-n.

Då fick jag till svar att vissa kvinnors bröst upplevdes större och fastare. En kvinna skrev att efterom bröst inte består att fett så kan de inte minska av dieten. Jag ifrågasatte detta och undrade vad bröst består av om de inte består av fett. Visst det finns mjölkkörtlar och lite annat smått och gott men bröst består till stor del av fett.

Därför tycker inte jag att det är konstigt att brösten tappar form när man minskar i vikt med LCHF.

Vad göra åt det och ska man göra det? Det är upp till var och en. Uppmanar bara till att tänka efter noga och kolla in många ställen och kirurger innan man bestämmer sig? Oftast är konsultationerna gratis, tror jag.

Själv har jag allvarliga funderingar på arr fixa till mina när jag fyller 45 om jag fortfarande håller samma vikt (eller mindre) och om inte brösten har rättat till sig av sig själv. Har aldrig varit nöjd med utseendet på mina bröst. Har heller aldrig kunnat hålla min vikt någon längre period så om jag lyckats hålla vikten i 4-5 år (ätit LCHF i 3 år) så ska jag belöna mig med detta. Om jag då fortfarande tycker att det är så viktigt, kanske har jag lyckats stärka självkänslan på annat sätt. Eller också har jag insett att det inte bara är brösten som hänger så för att ett par snygga bröst ska passa in på min kropp så kanske jag behöver rätta till massa andra grejer också och då, då blir det DYRT kan jag lova!!Flört

Håller med #4: ha tålamod invänta kroppen förmåga att återhämta sig och om du tänkt skaffa barn gör det först, annars är till stor del bortkastade pengar. Fast samtidigt kanske en bröstoperation är förutsättningen för att det ska bli till barnFlört. Jag tänker att om man inte är nöjd med sin kropp och inte känner sig attraktiv kan det ju leda till ett minskat intresse för sex.

Lycka till med vad du än bestämmer dig för.

//Jenny

[Pennylane1]
0

kanske inte kul att läsa att andra får större när man själv får mindre men det verkar kunna bli så iallafall: http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d71703eb9cb46222707dd9d-storre-brost