Idag slutar jag med Cola Zero!
Ja! Detta året har varit en spiral neråt för mig, det mesta har sugit och prognosen för framtiden ser icke bra ut.
Slarvar med mejerier, efter en lyckad fakirperiod.
Några få cola zero till flera flaskor i veckan.
osv.
Härmed slutar jag med cola zero för att säkerligen falla och dricka det snart igen!
Optimism? Vad är det?
Och till er som kan: Lust att berätta någon god anledning till att sluta med zero.
Light var mycket lättare att sluta med, men mestandels för att den smakade ren skit.
Betala för smaksatt vatten?
Bara dumheter. Smält smör o drick istället.
Då bränner man sig ju.
Fast Zero och light skall ju inehålla samma saker sedan de bytte ingredienser för något år sedan. Men de behåller båda flaskorna för att öka konsumtionen.
#2 Varför bränner du dig?
Smör smälter vid + 25 - 30 Grader.
Du behöver inte koka det.
Mej jag skulle inte gärna dricka smör.
TS: Aspartam framkalla missfall hos kaniner i djurförsök. 
Det här var ganska bra också… : http://www.fragadietisten.se/livsmedel/tjock-av-coca-cola-zero

Aspartham funkar lika bra som DDT på myror 
Dessutom gör lightdricka dig hungrigare
Hjärnan smakar socker och förbereder kroppen för att kalorier kommer
En del utsöndrar tom insulin fast inget egentligt socker finns i smörjan
#6 Att det skulle göra dig hungrigare ställer jag mig tveksam till.
Då den enda studien som visade det jämförde vilka som åt mest av ett fotbollslag av de som drack läst och de som drack light läsk.
De som drack lightläsk åt mest kcal.
Alstå blir du hungrigara av light läsk, men som jag förstod det hade man inte räknat med att de som drack läsk fått i sig en massa kcal via läsken…
Jag har, mig veterligen, aldrig smakat cola zero så jag kan inte uttala mig om hur det smakar. Men om light smakade ren skit, kan du inte intala dig själv att zero gör det också?
Räkna på vad dina zeros kostar per vecka/månad/år så kanske du kan komma på nåt vettigare att lägga den summan på.
Off-topic: Hur gick det med gymmandet förresten?

0,5 litersflaskor?
Om det triggar sockersug för dig, eller om du konsumerar kopiösa mängder förstår jag problemet….
(Jag dricker nog 1-2 halvliters PepsiMax de veckor jag jobbar mycket,…som variation till Loka päron ( eller Ramlösa mango) som jag konsumerar ca.3-5 liter av i veckan oavsett om jag jobbar mycket eller lite, och de går på samma konto som t.ex. vin eller smaksättare som en skiva inlagd rödbeta, några gurkskivor eller några droppar HPsås någon gång ibland…..D.v.s. räknas inte!! )
Varför kör du inte ytterligare en fakirperiod?…Ta en kortis på 1 vecka-10 dagar…brukar ställa det mesta tillrätta
Lycka Till !!
savonit, du skriver att det är samma (sötningsmedel?) saker?
Cola light och cola zeros skillnad var, innan in alla fall, att light innehöll ett kemiskt sötningsmedel och zero skulle vara bättre med ett mer naturligt sötningsmedel (stevia?). Ska söka…
Jag är allt annat är expart för jag dricker nästan aldrig cola men kommer i hàg att vi läste pà marknadsföring i universitetet att alla lightprodukterna gavs mer reklam för det kemiska sötningsmedlet var billigare än sockret, trots det säljs de för samma pris. Högre vinst med light för företaget.
Att dricka nàgot med söt smak är en sk "aptitöppnare", så nog ökar aptiten :o)
Diet Coke (USA) = Coca Cola Light (Europa)
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_difference_between_Coke_Zero_and_Diet_Coke
Coke Zero is sweetened with a combination of aspartame and acesulfame potassium (Ace-K). Coke Zero is the same basic formula as classic Coke while Diet Coke is a different formula completely. Diet Coke is sweetened with aspartame only. There are unsubstantiated theories (at least by Coca Cola) that the unsuccessful release of Coke Two or new Coke was actually the formula for Diet Coke, just sweetened with the classic sugar combination.
Also, Coke Zero has 0.5 Calories per 100ml while Diet Coke, oddly enough, still contains one Calorie.
One other rationale for the Coca Cola release of Coke Zero is that men are reluctant to buy diet coke because of the association with dieting and women. Much of the marketing of Coke Zero in the US is directed toward men and activities often associated with masculinity.
On a side note, in many European countries and pan American/south American countries, Diet Coke is released as Coca Cola Light.= In any case, both Aspartame and Acesulfame are extremely toxic to the human body, which is why in spite of the ludicrous 'urban legend' claim, many food manufacturers now actually write on their products: 'Does not contain Aspartame'. Note: There are comments associated with this question. See the discussion page to add to the conversation.
Read more: http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_difference_between_Coke_Zero_and_Diet_Coke#ixzz1zRgXwYXY
från början innehöll light aspartam. När det började snackas om att aspartam är skadligt bytte man till sukralos. Många gillade inte smaken och zero med aspartam introducerades till "killar". Efter ett tag bytte man ut sukralosen i light mot aspartam igen. Enda skillnaden nu är olika smakämnen.
I Japan är cola sötad med stevia.
http://www.coca-cola.se/nordic-corp/cc/se_SV/pages/products/coca_cola_light.html
Zero
Kolsyrat vatten, färgämne (E150d), surhetsreglerande medel (E338, E331), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), aromer (inkl. koffein). Innehåller en fenylalaninkälla.
Light
Kolsyrat vatten, färgämne (E150d), surhetsreglerande medel (E338, E339), aromer (inkl. koffein), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K). Innehåller en fenylalaninkälla.
Som sagt det enda som skiljer är alltså:
Light: E339
Zero: **E331 **
E339
E-nummer Antioxidation. 24 okt 2008.
FUNKTION
Används för att binda vatten i köttprodukter. Förstärker även antioxidanters verkan mot härskning och missfärgning.
FRAMSTÄLLNING
Salt av fosforsyra (E 338). Finns naturligt i kroppen.
ANVÄNDNINGSOMRÅDE
Används i t.ex. ost, glass, soppor och såser, frukostflingor och kött- och fiskprodukter
E331
E-nummer Antioxidation. 24 okt 2008.
FUNKTION
Surhetsreglerande medel. Förstärker även antioxidanters verkan mot härskning och missfärgning.
Mja…och aromerna. Dessa är ju inte spec. och kan ju vara olika. :)
Åh, va duktig du är som försöker sluta.
Det skulle jag aldrig klara, men jag har minskat radikalt.
Numera blir det en gång i veckan, upphällt i frostat glas, med is och en limeskiva 
Bra tänkt, Katten!
Inte bra hälla i sig sötningsmedlen i såna mängder. Och varje minskning eller paus är bra. Kör!
Oavsett innehåll och kalorier skulle jag vara skeptisk mot vad som helst som ger en så här spattig blodsockerkurva:
en anledning till att sluta med cola zero är att spara på tänderna. Jag drack mycket colia light och zero under en tid efter att ha gått över från vanlig cola för att spara tänderna från karies. Karies försvann men det gjorde även emaljen. Syran i colan fräter nått hemskt på mina tänder och nu är emaljen flortunn. :(
Som ung fick jag endast drick lite cola när pappa inte kunde lirka upp en igenrostad mutter med endast sin muskel kraft.
Ingengör som bytte motorer i bilar för skojs skull pà helgerna..
Han hällde lite cola pà muttern och en timma senare gick det bra att skruva isär.
Bra att tänka pà gällande emaljen pà tänderna 
Angående tänder hittade jag detta häromdagen
sugen på att ändra min tandvårdsrutin lite. Kanske tips för någon med tunn emalj?

Ibland ser jag trådar om kvinnor som är gravida eller vill bli … sååååå kanske ska påpekas att denna bloggare också talar om att hon LAGT GRUNDEN FÖR DÅLIGA TÄNDER I SITT BARN genom att äta magnesium för restless legs när hon väntade barn! Tydligen så hade extra magnesium hindrat fostret från att ta upp ordentligt med kalcium.
men samtidigt hör man ju att magnesium är nödvändigt för att bilda emalj bland annat?
"Hjälper till att binda kalcium till tändernas emalj." http://www.lchf.se/Startsida/InfoomLCHF/Uppslagsverket/MineralMagnesium.aspx

Jodå, men det är oftast ration som blir fel … detta säger hon på ett annat ställe:
"NOTE: Because taking too much magnesium can deplete calcium levels in the body, it’s best to take them together at a ratio of 2:1. In other words, take twice as much calcium as magnesium.Also, calcium citrate is more easily absorbed by the body than calcium carbonate."
jaha! Då är dolomitåulvret bra då det brukar påstås ibland härinne att man inte ska ta magnesium ihop med kalcium för att man förlorar verkan då! I dolomit är det ungefär det ratiot, och det är väl av en anledning har jag tänkt!
Hej
Ett skäl är att det är beroendeframkallande, så det är lätt att fastna och sedan går en surt förvärvade pengar till Cocacola. Jag var colalight/zero beroende min kropp svarade jätte bra på colalight/zero i alla lägen, drack jag inte orkade jag inget och allt var segt (speciellt hjärnan).
När jag slutade med colalight/zero så kände jag mej som en zoombie i ca en månad gjorde bara det som var tvunget. Att det tog så lång tid att bli återställd gjorde att jag förstod hur beroende jag hade varit, lite läskit, med alla kemikalier som jag druckit.
Idag fem år senare kan jag dricka något enstaka glas när behöver riktigt upppiggnde eller när jag fick vinterkräksjukan, inga mängde, i år hittills har jag blivit ca ½l.
Så Lycka till med att sluta !!
Märker att warrior diet blir en aning lättare. Inte för att jag hade en hunger innan för att jag drack det. Men aptiten är nästan helt borta.
Ajdå. Aptit är ju bra att ha ju! Glöm inte att äta. 
Kopte ett 6pack coca cola zero for 2 dagar sen men hittils klarat av att inte dricka det, forsoker ocksa sluta med det