Oopsies - förvaring?
1.a semesterdagen å regnet öser ner men det gör inte så mycket faktiskt just idag.
Har gjort Oopsies för första gången och undrar hur jag förvarar dom bäst…dom blir väl inte så långvariga då jag har en familj som är pigga på alla nyheter jag hittat på de senaste veckorna;)
Hur äter ni era Oopsies? Tips å nya recept mottages gärna!
De passar faktiskt riktigt bra som tacoskal! Som hamburgerbröd torde de väl också vara bra, förmodar jag. Har länge tänk prova att göra dem med västerbottenost och använda som botten till räckmacka…*mums!* De ska absolut förvaras i kyla! Det är ju inte bröd eg. Har hört att de ska gå utmärkt att frysa.
jag gjorde några försök med oopsies för några år sen men gillade dem aldrig, fast som tortillas kanske de skulle funka!
Gör annars mest mina brödbullar eller frökex om jag vill ha mackor.
Jag gör stora satser oopsies och fryser in. Funkar jättebra. Man kan micra dem om man vill.
Använder dem som smörgås, hamburgerbröd etc. Jättegoda med jordnötssmör om man nu gillar det. Mumsiga även med bregott, skinka och gurka på!
Jag gör numera mycket sällan bröd men om/när jag gör det så använder jag oopsie-receptet som bas och tillsätter husk, mandelmjöl och brödkryddor. Då tycker jag att det blir brödigt/matigt men samtidigt fluffigt.
Jag förvarar dem i kyl eller fryser dem med smörpapper mellan dem för annars kladdar de ihop tycker jag.
Dom blev verkligen jättebra - m kalkon och feta ost åts en i morse!
Mandelmjöl i oopsin, tppen idée, tack!