Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 4708 ggr
dingoding
0

Min hund hör för dåligt!!

Tjenixen!
min hund är 13 år och ett riktigt matvrak.. hehe älskar o sova o älskar uppmärksamhet.. När man kom hem så sprang hon alltid o sa hej o va jätte glad. nu när man kommer hem ligger hon kvar i mitt rum så man måste gå o visa sig för hon o liksom,hallå jag är hemma nu? så hon vet nog sjäv att hon inte hör bra för nu ligger hon i hallen så hon ser att vi ska gå, men om jag ska ropa på hon så måste jag ropa jätte högt hennes namn så alla i om rådet kollar.. (jag är 14 år) jag har kört med klicker med hon men nu går de dock inte så bra i och med att hon hör så dåligt. så den har vi lagt undan.

detta skrämde mig en kväll när jag skulle gå och lägga mig. Hon låg i sin korj på golvet o jag hade gått in som vanligt o bäddat upp o slängt kuddarna på golvet o de lätt ganska högt. men så den 5 kudden som slängdes i golvet då reagera hon o sprang ut ur rummet snabbt som ögat o ag var ju tvungen o sprinag efter o visa att de bara var jag o bära upp hon o lugna ner. Hon är rasen, (en blandning) tax,terrier och pudel.

[Pennylane1]
3

du kanske skulle ställa frågor om hundar på nåt hundforum?

[Najsan]
2

Vofsen kanske äter LCHF?

Flört

denkal
0

Vi hade kunnat hjälpa dig säkerligen om vi visste vad du söker för lösning på problemet.

Tyvärr kanske fel forum att posta detta på annars kanske det finns ngn vänlig själ som kan hjälpa dig.

[Najsan]
0

Ok, skall vara vänlig då:

Vofsen kan ha vax i öronen. Japp, vaxpropp kan drabba hundar också. Be vetrinären kolla öronen.

(Eller så är det bara vanlig åldersdövhet o då hjälper nog inget.)

Lillulla
0

Jag är också vänlig! GladMin hund är 11 år (och äter lchf faktiskt!), och han hör väldigt dåligt. Vaxpropp har jag inte haft en tanke på, ska genast kolla upp det! Det man måste tänka på när hunden blir döv är att den inte uppfattar varningsrop eller cyklar som kommer bakifrån och sådant. Det kan bli farliga situationer. Min hund får vara kopplad mycket mer på promenaderna nu. Släpper honom i skogen när jag har tid att vänta, han hör ju inte när jag ropar! Han var ganska ängslig ett tag i början när hörseln började svikta, men nu har han vant sig och är lika glad som vanligt! Dingoding, har du varit inne på HundariFokus, eller BlandrashundariFokus?

gun92884
3

#5skrivet av Lillulla

Mina två hör också förfärligt dåligt, särskilt när det är dags att gå hem från the leashless park Skrattande