Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 5891 ggr
[KarinOtt]
4

Jordgubbar - dåligt samvete!

Jag har just ätit jordgubbar, färska! Så himla gott. Men nu börjar jag fundera på om detta kommer förstöra för min viktminskning?

Jag åt ca 8 st varav några som var små. Jag la in allt jag ätit idag i en matkalkyl och hamnar runt ca 20 g kolisar idag. HOPPPAS verkligen inte detta förstör.

Någon med erfarenheter av jordgubbar?

ACH
8

Äh! Hur tänker du dig resten av ditt liv? Inte en enda jordgubbe till så länge du lever? Nä, tänkte väl det. Då ska du heller inte skämmas för att du äter riktig, naturlig mat när det är säsong för den, även om den innehåller kolhydrater. Viktnedgång bör inte handla om så många kilon som möjligt på kortast möjliga tid, utan om att hitta ett hållbart sätt att leva. Hur tror du annars att du ska kunna få det att funka i längden?

[KarinOtt]
0

#1 Jo du har rätt. Det måste ju funka i längden. Och jag var medveten om vad jag gjorde när jag valde att äta jordgubbarna. Men när jag var färdig så kom det dåliga samvetet över mig. Men du har rätt, det är naturlig mat och det är säsong för det.

Tack :)

MimLan
1

Att stressa kroppen med negativa känslor utan anledning är ett bra sätt att motarbeta hälsa och viktnedgång.

OneManArmy
1

100g jordgubbar är typ 40kcal. Känns inte som det kommer hända nåt pga det. Ta en promenad på 10 minuter så är det borta :P

denkal
1

Äsch unna dig lite jordgubbar för fanken!

Stoppa in ngr stycken i munnen och njut av den goda sötman och skit i det dåliga samvetet…. LCHF skall ju pågå över en längre tid till och med hela livet om så vill… Så jag tycker du kan visst det unna dig lite gott någon gång. Har du inte kört över 90 på 90 väg någon gång i ditt liv??? =)

RELAX!

Halvdansken
1

Jag älskar körsbär, och när man säljer dem överallt för 15 kr halvkilot så kan jag inte stå emot. Det är så kort tid. Njut!!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

spirit
1

Glöm bara inte vispgrädden till jordgubbarna! LCHF kallas inte för inte för NJUT-metoden!

Det gäller att minimera (inte utesluta!) mängden kolhydrater och äta det godaste du vet. Gamla franska köket och den gamla hederliga svenska husmanskosten är perfekt.

Magica1970
2

Här har det definitivt varit utsvävningar när det gäller kolhydrater och 8 jordgubbar räcker inte för att sammanfatta min midsommarhelg. Men jäklar vad jag har njutit av maten :D Nu är jag åter på banan med hög motivation.

Kebnekaise
0

Självklart ska du unna dig de goda gubbarna utan dåligt samvete. De svenska jordgubbarna finns under en kort tid, och då ska man njuta av dem. Med mycket ovispad vispgrädde (40%) och kanske lite Stevia Strö om det känns så.  Glad

MaxMin
0

Jag har ätit jordgubbar nu tre dagar i rad. Gud så gott det är. Nu är de dock slut. Men jag skulle vilja tipsa om att ha vaniljpulver i grädden. Ingen onaturlig sötma och hur gott som helst.

[KarinOtt]
0

Tack alla!! Vad härligt att höra att ni också njutit av jordgubbarna! Jag har inte dåligt samvete och jag tänker fortsätta unna mig lite bär i sommar. Det är ju, som sagt, en oerhört kort säsong för det.

[KarinOtt]
0

Tack alla!! Vad härligt att höra att ni också njutit av jordgubbarna! Jag har inte dåligt samvete och jag tänker fortsätta unna mig lite bär i sommar. Det är ju, som sagt, en oerhört kort säsong för det.