Fråga om margaretas Kyklinglevermousse
Nu har jag gjort den underbart goda Margaretas Kyklinglevermousse! Så bra mat! Har länge velat äta leverpastej men inte köpt pga alla tillsatser. Dessutom blir denna så mkt godare.
Men , är det någon som har erfarenhet av denna mousse som vet:
Hur länge kan den sparas i kyl(gissar bara ett par dagar högst)?
Kan den frysas med gott resultat?
Jag smider planer för framtida frukostplanering. :)
Visst är den god!
Jag fryser i portionsbitar och tar upp allt eftersom. Fungerar bra.
Ja det får bli att lägga den i iskubsfack då kanske. Ser fram emot mitt nästa brödbak nu och ny frukostvariant:
Nötbröd medkcklinglevermousse
Kokt ägg med smör
Jordgubbar
när jag gör den så fryser jag in i askar och tar upp och äter skivor/skedar av den till frukost eller middag. Lite stekt ansjovis och lök smaksätter jag den med
Låter gott med anjovis i!

… jag har gjort en judisk variant i över 30 år. Den har också konjak, vitlök, lök, krossade enbär och hårdkokt äggula i. Jag lägger också i fräst rökt bacon så den är ju inte renlärig
. Jag bara bryner allt lätt, och levern så den är fortfarande rosa inuti, och sedan går det hela i matberedaren. Denna går jättefint att frysa … gör som korseett och fryser i askar.
Låter också mkt gott! :)

Jo, går bra att frysa.
Med genomstekt lever/kött och så pass mycket fett tror jag nog den klarar sig minst 4-5 dagar i kylen
Vad bra! Det låter ju okej.
Jag fryser också i askar :-)
Numer pensionär i Nynäshamn
Toppenrecept Margareta! :)
Tack - det är många som gillar det. Det går lika bra med annan lever för den som vill. Tar bara lite längre tid att steka.
Numer pensionär i Nynäshamn