stockholmare
…läser här att alla träffas och har skoj och dricker vin och äter fett, men inte vi stockholmare?!?
hade väl vart kul o träffas på någon servering och jämföra lovehandels?!
Eller varför inte en picknick á la LCHF, när sommaren kommer.
Jag är på!

Vi har försökt jag vet inte hur många gånger att få till en grill-picnic i Tanto (eller Rålis eller annan lämplig park), men det vill sig liksom inte. Men skam den som ger sig! Jag är i stan och jobbar hela sommaren, så råkar jag inte jobba just den aktuella dagen är jag på!
Och jag får ett massivt utbrott av Stockholmsabstinens av att läsa det ni skriver. Nyfiken utböling, som jag är.. tittar in i tråden därför.
Hoppas ni får ihop det! Och att ni får riktigt trevligt!
Säg till om du är i stan, kaisakavat. Fär vi storbesök, anstränger vi oss naturligtvis!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Ja, om det blir av innan semestern är slut så är jag på!
Den som vill prata LCHF live kan alltid - varje dag - gå till Amys vid Fridhemsplan. Adressen är precis i början på Drottningolmsvägen (udda nr). Där finns god LCHF-lunch och trevliga Amy!
Numer pensionär i Nynäshamn

#6 Bra tips, Amy's är jättetrevligt! Om det är svårt att få ihop en picknick kan man ju också tänka sig att man ses för en fika där.
Jag vet att Amy också kan tänka sig att ha "specialöppet" för små grupper efter stängningsdags, så en annan variant är att vi drar ihop en kvällsträff där.
Och.. Supergott kaffe och trevligt där, hos Amy, vet jag av egen erfarenhet! 
#4 Tack för den vänligheten. Jag kanske drabbar huvudstaden, men inte förrns i augusti.
Ni lär nog hinna komma till skott innan dess.
Jag tar mig också gärna till huvudstaden för en träff
. För mig funkar det tredje veckan i juli och sen i mitten på augusti ungefär.
Aniara, du kan väl säga några datum när du är ledig!
På Amy's är det trevligt. Där träffade jag Raphanus senast jag var där, förutom Amy själv då förstås
Och i Tanto har jag varit med på en KiF-träff iallafall.
Jag är på!
Har aldrig testat Amys, det vore trevligt. 
Glad Midsommar!
Är detta det Amy's som avses?
Även om det står Anna's då bilden togs.
(undrar vad den rosa flamingon på bilden kan ha för uppgift?
)
/L

#11, Ja precis, caféet som låg där innan hade mycket finare namn.
Men det är samma ställe.
JAAAA då blir vi kanske en liten skara, ja då var det väl bara det där med datumet då….en kvällsträff låter ju bra som du skrev Aniara, folk kanske jobbar och så!?jag kan nästan jämt(bara jag inte behöver åka in te sjukhuset med pojken min och det är lite svårt att planera för)
Jag är på tror jag :D kan kvällar efter kl 18 ungefär ^^

Om det dröjer så har jag börjat jobba och då slutar jag inte förrän 18,15 om kvällarna. Å andra sidan jobbar jag ganska nära Amy´s så jag är där på ett kick!