LCHF på Gotlandsfärjan
Ytterligare en anledning att besöka underbara Gotland:
Från och med midsommarveckan presenterar Destination Gotland "Ulrikas val" som är ett samarbete med kostrådgivaren och kokboksförfattaren Ulrika Davidsson.
Nu ökar möjligheten att äta nyttigt och gott även på resan till och från ön.
På tal om Ulrika Davidsson, så lånade jag 2 kokböcker på biblioteket, som hon skrivit. Hon säger själv att hon "står" nånstans mellan GI och LCHF och det är ju ok. Men vad jag inte gillar är att hon har recept med rubrik " helt utan kolhydrater" och så innehåller receptet dels olika sorters frön, honung och cremefraiche. Ex: Bärbakelse utan kolhydrater:
mandel ,pekannötter ,honung, vispgrädde, jordgubbar, physalis och hallon.
En hel del kolhydrater skulle jag vilja säga. Synd för dom som köper dessa kokböcker och blir vilseledda.
Jag åkte till Gotland i fredags och åkte hem igår, söndag. Det funkade bra med LCHF även då.
De har en lyxräkmacka i kafeterian, och jag bad att få den utan bröd och det var inga problem. En röra av majonäs och ägg och så massor med räkor ovanpå. Suveränt gott och jag blev mätt.
Min erfarenhet är att det aldrig är något problem att få det jag vill ha bara jag ber om det och förklarar vad jag äter och inte äter.

Håller med ovanstående. Det brukar oftast gå bra att få det man vill.
När jag äter ute vill jag inte ha Ulrikas val, jag vill ha mitt val.