Rosacea och Mjölk
Sedan två veckor har jag tagit bort allt som innehåller mjölkprotein i min kost. Resultat- MIN ROSACEA HAR GÅTT TILLBAKA ! Jag är både glad och förvånad. Här har man gått å dragits med skov (perioder av försämring), ätit antibiotika och smörjt huden å mått dåligt. Nu blev min hud mycket bättre av att jag tog bort socker för ca 7 år sedan och drog ner på kolhydrater för 3-4 år sedan, förde in mer fett och grönsaker samt kokosfett, detta välgörande inflammationsdämpande goda fett. Men så tittade jag på Malou, Efter Tio, om De Vita Gifterna, och insåg att mjölkprotein inte var så bra. Slutade dagen efter och såg en märkbar förbättring av huden på några dagar, mest märkbart efter ca 1 1/2 vecka. DÄRFÖR vill jag dela med mej av denna upptäckt för det är ju fler än jag som lider av detta. Även andra autoimmuna sjukdomar, som t.ex MS, Reumatism och Psoriasis kan bli bättre av att utesluta alla mjälkprodukter och då menar jag alla, osten innehåller ju speciellt mycket kasein. Det kasein vi har här i Sverige är av typen A1 som anses vara sämre, en muterad variant, A2 är den ursprungliga men vi kan inte få tag i A2 mjölk i Sverige, än. Australien och England har det. Vi hoppas att Sverige får det snart! Då kanske man törs prova mjölk men nu är det bara att låta bli. Getost funkar också, liksom äkta fetaost på get och fårmjölk, denna är av A2 typ. Jag skriver lite om detta på min blogg http://dalaglitter.com Soliga hälsningar, KullaGulla