Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3761 ggr
redness
0

Ekologiska ägg i storpack?

Jag börjar bli en aningen trött på att jag endast hittar ägg från burhöns i förpackningar om mer än 12 stycken. Ibland har jag sett ägg från innegående "fria" höns i 15-pack. Saken är ju den att jag köper bara ägg från utehöns, och dessa förpackningar hittar jag inte någonstans i fler än 12-pack.

Ja, det är väl bara att jag köper fler förpackningar då kanske ni tänker? :-) Men jag tycker det skulle vara enklare om dom helt enkelt fanns i större. Jag undrar om ni fått tag i ekoägg/utehönsägg i större än 12-pack? Jag har kollat både Maxi, Kvantum, Coop…

[Månsten]
0

Ta dig utanför Maxi, coop m.m. och köp från en bonde istället. Max 2 mil, även om du bor mitt i stan.

Då får du köpa per flak, OCH kunna kolla in hur hönorna har det Flört

Sindri
0

Coop har 15-pack av ekologiska, tvättade ägg. Inte så mycket mer kanske…..

redness
0

#1 Ja, jag letar faktiskt efter någon bonde jag skulle kunna köpa av! Har googlat lite och försökt hitta. Det måste vara relativt nära mig och enkelt att ta sig dit med buss då jag inte har varken bil eller körkort. Jag bor i en liten ort utanför staden så att säga, så någonstans i närheten borde det ju finnas någon kan man ju tycka…

Jag jobbar på det! Tungan ute

[Månsten]
0

#3 *Gilla*…….

Bor du en bit ifrån stan, så borde det inte vara något problem att få tag på ägg.

Lägg in ett intresse i den lokala handelsboden, eller på macken, eller på pizzerian…….

Lovar att det inte tar lång tid innan du får napp!!Glad

Lycka till!! För bättre ägg än de "hemkörda" får man leta efter!

[Pennylane1]
0

Det fnns ju inte precis "äggbönder" i vartenda hörn… sverige är stort ! h

Här får man köra flera mil om man ska kunna köpa!

Sindri
0

Vad betalar ni per styck för äggen ni som hittat en bonde?

[Månsten]
0

Jag betalar 45 kr för en platta.

Magica1970
0

Här kan du kanske hitta någon.

[Månsten]
0

Pennylane1, var bor du???

Knappast längre än ett par mil till "landet! väl???

Så urbaniserat är inte Sverige, att man inte kan komma utsocknes efter ett par mil Flört

[Pennylane1]
0

Bor på en ö. Har faktiskt inte sett några höns häromkring alls… men möjligen var ett par mil överdrivet men för att komma till landet är det nog över en i allafall, då man måste passera en större stad först…

Sugiyama
0

Jotack, vi har en som säljer ägg för 6 kr styck, ingen man storhandlar av direkt.

[Månsten]
0

6 kr/st!!Förvånad

Verkar som om dom INTE vill sälja några ägg.