Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2047 ggr
[KarinOtt]
2

Hur upplever ni förändringen?

Jag har nu hållit på i två månader och gått ner drygt 8 kg. Jag har minst 15 kg kvar att gå ner. När jag ser mig själv i spegeln ser jag förändringen redan. Kläderna sitter annorlunda. Jag börjar kunna dra in magen och få den plattare. Förut putade den ut hur mycket jag än drog in. Det är så häftigt att se med ögonen hur kroppen förändras utseendemässigt och jag är så ivrig att få se hur jag kommer se ut när jag tappat ännu fler kilon. Hur har ni som gått ner mycket känt kring det här? Hur har ni upplevt förändringen av utseendet? För två år sen vägde jag 103 kg. Jag gick ner till 98 kg utan LCHF. Men när jag startade med LCHF vägde jag 98 och nu väger jag drygt 89 kg. Det är ju en jättestor förändring att gå ner mycket i vikt.

MaxMin
0

Jag vet inte om jag har gått ner så mycket i vikt. Vägrade att väga mig och mäta mig innan, eftersom jag på förväg visste att jag skulle få ångest av resultaten.

Däremot så har jag mer eller mindre blivit av med mitt sockersug. Och bäst av allt man behöver inte planera så mycket med mat innan och efter träning för att fylla på med kolhydrater som innan. Man står sig liksom bra på LCHF maten, och är inte vrålhungrig efter träningspasset.

[KarinOtt]
0

Det låter som en riktigt bra förbättring för dig med denna kost då. Bra jobbat!Glad

plutten11
3

Visst är det häftigt att gå ner i vikt! Att därtill kunna göra det utan att vara hungrig kändes för mig vädigt konstigt då det gick emot allt jag fått lära mig. Det är en fantastisk känsla att kunna handla kläder utan att skämmas framför spegeln, och att de passar. Att kiunna äta utan att få ågren för att man ätit för mycket eller behöva träna som en idiot för att upprätthålla någon form av jämvikt. Det är ju nästan det bästa att nu kunna ha fokus på andra saker i livet än vikten och fläsket. Kul att det gått bra för dig och hoppas det fortsätter så!

arncih101
0

Vad roligt att det går så bra för dig! Glad

Jag har inte heller ätit LCHF länge, ganska exakt 2,5 månad nu, men ser redan enorma förändringar. Jag har en del gravidkilon att ta bort och har hittills gått ner 7,6 kg. Vägde 90 kg till mina 173 cm, väger nu 82,4 kg. Innan graviditeten vägde jag ca 73 kg.

Även om jag har en del kvar till min forna vikt (vill dock till slut hamna lite under den) så är det skithäftigt och se hur kläder börjar sitta allt bättre och bättre. Jag kommer in i samtliga före-graviditetsjeans, visserligen ser det inte bra ut eftersom jag knappt kan andas i dem, men jag kommer in!! Det gjorde jag definitivt inte för 2,5 månad sedan. Då kunde jag knappt få upp dem över knäna.

Även innan jag gick upp alla dessa kilon kände jag mig inte hundra procent nöjd med min vikt, viktnedgång kändes så långt bort för mig då. Det kändes som något som var oöverkomligt - mission impossible. Haha. Men nu vet jag, det går visst att gå ner i vikt och det går att göra det på ett hälsosamt sätt. Det gäller bara att ha rätt inställning.
Det supersköna i LCHF är att jag kan utan tvekan se mig själv äta såhär resten av mitt liv. Vilket lyxlivsstil! Kött, mumsiga såser, goda sallader.. mmm.. :)

glitterfisk
0

Ja, vad roligt att det går så bra för dig och att du på såpass kort tid ser sådana förändringar. Härligt, njut av dem. Jag är ju lite knasig när det gäller detta med förändringar i kroppen. Jag liksom både vill och inte vill bli smalare. Har alltid varit stor och är på något sätt van vid det. Kroppen kan kännas konstig när den förändras. Denna känsla har vid upprepade tillfällen fått mig att sluta mina ansträngningar att gå ned i vikt. Nu när jag tappat 15 kg i år kom den känslan tillbaka. Jag fick bearbeta den på riktigt och aktivt tänka på fördelar med en något mindre kropp. Just nu känns det bättre. Härligt att du kan spegla dig och njuta av det du ser.