Törstig av LCHF?
Jag har precis börjat med LCHF och jag är så otroligt törstig hela tiden!
Är det vanligt i början?
Tycker också att det är svårt att veta hur mycket man ska äta av LCHF maten, är så ovan att äta sånt..
Känns som att jag blir väldigt full i magen och mår lite illa..
Tycker ändå inte att jag äter så värst mycket!
Hej!
Jag är också ny och upplever samma sak, med att man känner sig törstig menar jag. Har en flaska vatten till hands jämt och ständigt!
Fast det kan väl bara vara bra endå?

Hallå där!
Vad lustigt, jag är inne på min 5:e vecka och är också torr i munnen och törstigare än vanligt…vad kan det bero på?
jag blir också törstigare av lchf-maten. Jag får förmodligen i mig mer salt eftersom jag äter en massa hårdost
Joppso: Jo, det är ju bra att dricka vatten, men jag hade redan börjat dricka mer innan jag började med LCHF och nu blir det ÄNNU mer och jag är törstig ändå! :S
Hoppas att törstkänslan går över sen, känns så ofräscht i halsen.

Och jag som trodde det var nåt fel på mig! *drar en lättnadens suck* 

LCHF-maten innehåller inte lika mycket vatten som "normalkost". Bröd innehåller t ex en hel del vätska.
Här en till som är mer törstig
Tänk vad mycket vätska man får i sig av frukt, pasta, ris osv… Det får inte vi, så vi måste ju dricka mer.
ät gurka

Ännu en som är törstig men en mycket positiv effekt efter att jag börjat med "njutmetoden" är att jag mycket sällan vaknar på natten för att gå och pinka. Förr vaknade man minst en gång per natt, oftast två.

Tyckte inte om att dricka vatten förut men det gör jag nu. Det regleras nog automatiskt
jomen se på rackarns… jag trodde de va nått fel på bara jag.. kan bli ökentorr i munnen å de e ingen tevlig historia när man ex vill pussas med sin älskling men de enda som hjälper e att dricka massor… men d e såå skönt att veta att man inte e ensam =)

Jag är också törstig dygnt runt! Måste ibland gå upp på natten och dricka vatten, vaknar på morgonen med snustorra läppar m.m.
Kan vara mycket pga att det är vintermånad också, liten luftfuktighet.

Sa ar det!! Kolhydraterna binder vatska, sa nu ''lossnar'' allt!! // Dvs man far extra motion och springer pa toa lite extra de forsta dagarna. Jag har funnit att det lugnar ned sig efter forsta veckan, jag forsokte dricka lite mer vatten bara.

Vi kämpar på med vattendrickandet! 
Jag har bara hållit på en vecka, men känner mig också konstant torr i munnen. Dricker som en galning, men det känns knappt som det hjälper. Är lite rädd för min andedräkt, brukar inte vara så trevlig när man är torr i munnen. Ska till apotekt och köpa SB12 idag och hoppas det hjälper!
Läste ett knep hur man ska kolla sin egna andedräkt. Slicka dig själv på insidan av handleden. Efter typ två till tre minuter så luktar du där. Så luktar du i munnen.

#17. Det måste jsg testa 
#17 Testade och herregud, som jag misstänkte, inte direkt fräscht!
Jag var oxå riktigt törstig de första 2-3 veckorna. sen släppte det.
Monica
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Jag har fundering som svänger utanför ämnet lite…
Kaffe är ju urindrivande, och jag funderade på vart vattnet i kroppen tas ifrån? Är det cellerna som släpper ifrån sig vatten?
Jag ser mig själv i spegeln och ser att jag ser lite uppsvälld ut i ansiktet, och funderade på om kaffet hjälper till att släppa på detta?

Jag dricker inte kaffe men vatten dricks de massor av… ja mycke vatten runt 3 liter per dag! Ibland mer.
Ca hur mycke vatten dricker ni?

#22 Jag vet inte hur mycket vatten jag dricker, med det är ett glas lite då och då. Mycket mer än tidigare iaf.
Om man äter mycket protein så behöver man mer vatten, så antingen kan man minska proteinet och öka fettet eller dricka mer vatten. Det är viktigt att få i sig mineraler om man dricker mycket vatten, så ser urinen genomskinlig ut så kan ta lite seltin eller annat mineralsalt i vattnet.
gurkbitar är gott, och röd paprika..
Jag har hållit på i 2 år med LCHF. Har bara upplevt allt positivt, med en lång rad hälsoförbättringar. Men jag har blivit törstigare! På dagen spelar det ingen roll (märks inte speciellt mycket), men det känns lite konstigt att vakna alldeles torr i munnen mitt i natten och vara tvungen att gå upp och dricka vatten. Ibland flera gånger per natt! Det hände aldrig innan jag började med LCHF.
gott att dricka är te med naturliga smaker, provade Clipper apelsin och kokos idag och det var jättegott, kolla in Clipper Teas på nätet..