Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 18890 ggr
gulansvincent
9

LCHF bröd på Willys

Hej köpte igår ett nytt bröd ( för mig) på Willys igår som bara har 2,7 kollisar per skiva, jag tyckte det var himmelskt men lite segt i kanterna. Brödet hette LOWCARB och görs av Carbzone, är det någon som vet något om det här brödet, tacksam för positiva svar för då är min semester räddad.

Annars önskar jag alla en fin sommar.

Mvh. Uffe

patriknn1
2

Det innehåller bla gluten så om man försöker undvika det så är det ingen höjdare i alla fall.

Mabrotnosh
2

Jag äter en skiva då och då, vissa tycker att det inte är ett bra bröd. Men jag som varken har tid eller lust att stå och göra eget bröd tycker att det är kanon. Men jag har märkt att äter jag för mycket ballar magen ur och det tar en vecka för att den ska bli normal igen. Jag kan liksom inte göra som tidigare äta 4 mackor om dagen, men jag kan väl iallafall unna mig en räkmacka eller en macka med massor med pålägg på. Vill jag lyxa till det eller ha något snabbt är brödet perfekt. Något kanske vikten stannar av, men i mitt fall var det kanon då jag bara rasade i vikt. Har nu gått ner 42 kilo så något gott måste ha kommit från brödet. Prova dig fram, ät brödet som ett experiment, blir du sötsugen funkar det inte för dig att äta det, går du upp i vikt tål du inte heller brödet.

Veda
1

Är även supergott att rosta. Men jag har lovat mig själv att bara äta en skiva vid speciella tillfällen, typ räkmacka. Annars skulle jag lätt äta för mycket av det.

SpurtAnne
1

Jag äter 2 varje morgon av det som är minst kolisar i. Har varit i ketos hela tiden. Det är min svaga punkt och jag älskar det!! Jag har massor med smör och ost på!

Juanitaleon
1

#0: Jag undrar var man kan köpa lågkolhdratsbrödet alla pratar om och hur många kolhydrater det är per hundra gram. Sökt low carb bread på willys där en kvinna hade köpt men på min willysaffär finns det inte. Var finns det då och vad heter brödet? Start eller något?

Mvh
Juanita

hemul
0

Kan ju bero på att tråden är 8 år gammal, kanske? 😃

Man andra kan säkert tipsa om LC-bröd som finns nu. Jag köper aldrig, så jag vet tyvärr inte.