Protein pulver?
Ja som sagt =))) är det någon annan som druckit protein pulver o vad händer o hur funkar det ??? jag har köpt protein pulver me kola smak =)) himlans gott o man blandar det me vatten o det är 0,1 kolhydrat per prtion =)) faktist riktigt mättande me =)) kan man äta det o en liten fetaost sallad till lunch??=)
mvh Malin
Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
Vet inte vad du menar med frasen "vad händer".
Proteinpulver är ett tillskott för att öka behovet av byggstenar som behövs precis efteråt vid belastning som tex styrketräning ELLER löpning… Men efter som det handlar om LCHF vet jag faktisk inte hur muskelnedbrytningen sker exakt vid LCHF jämfört med vanlig kost.
Men kort skrivet proteinpulver är tillskott och inget annat. Och tillskottet är bra vid muskeluppbyggande syfte
jag menar i o me att jag inte äter några kolhydrater,o så tänkte jag äta det till middag i stället=))
Ha de gött
Det första du skall göra: Redogöra vad du faktisk äter och vad är ditt syfte med proteinpulver. Sedan kan du få ett bättre svar utav oss
Proteinpulver ska inte ersätta någon måltid, utan vara ett tillskott - drick det tillsammans med en måltid.
Jag äter ett köttproteinpulver, som jag ''äter'' eftersom jag vill gå upp i vikt och få större muskler!
Använder det inte varje dag eftersom det kostar en hel del…
utan då jag tränat något tungt eller fysiskt - oftast efter ett pass med cirkel eller boxning.
Jag tänkte äta det me en sallad ,för det ä så äckligt att värma mat på jobbet =))) men i syfte me att inte äta några kolhydrater …
jag vill gå ner i vikt !!!!
Ha de gött
Oki men kan du inte äta maten kall då? Som tex lax, makrill, tonfisk, kycklingsfilé osv…. Jag har visserligen inga problem att äta mat kall heller som varm…
Men du gör som du vill men det mätar ju inte riktigt med enbart proteiner… Vart skall fettet komma ifrån tex? Det är ju det som mättar…
Jag skrev att jag tänkte jag skulle äta lite fetaost sallad till eller kanske lite kyckling o fetaost. fisk tycker jag är riktigt ääääckligt!!!! har en viss fisk fobi ;) det liksom sprattlar i munnen på mig =/// hehehhe ;)o jag har ju ganska tungt jobb så jag går står o rör mig hela dagen o protein pulver tycker jag är gott=))
Mvh Malin
Ha de gött
Jag vet inte vilka mängder du äter eller hur ditt mål ser ut men är det för jobbigt att äta sig mätt på kyckling och allt annat kallt så kanske är protein ett bra supplement till det… Men det innehåller en hel del smaktillsatser som skulle kunna trigga ett sötsug speciellt kolasmaken…
Men då får du ju köra på proteinet om du tycker det passar dig och du inte orka äta proteinet ifrån kyckling eller ngn annan form av kött.
Proteindrink kan du använda istället för en (1) måltid, men bara om du har ett fett tillbehör som överstiger proteinets energiprocent. Protein ska absolut inte överdoseras, och definitivt inte överskrida fettets energiprocent.
Jag börjar mornarna med en proteindrink och en kopp kaffe med kokosfett och lite mjölk.
Däremot är en proteindrink mycket bra direkt efter träning, i synnerhet styrketräning.
Jag tycker att du först och främst ska lära dig skriva ordentligt. Var var du på svenskalektionerna?

#10 skrivet av Athenasmatte
Vad har nu det med sakfrågan att göra? TS har på intet sätt varit otrevlig, och hon använder ett sätt att skriva som är vanligt förekommande på bloggar, facebook, i sms och i chatter. Hon har inte brutit mot Kif:s skrivregler.
Nu hoppas jag att den här tråden inte kommer att handla om språkfrågor. Den som vill diskutera sin uppfattning om hur andra bör skriva kan starta en ny tråd i det ämnet.
"still lost in space and time"
Hej Malin!Och alla andra och alla andra åsså förståss!!!
Har oxå fundrat över samma sak, eftersom många dricker proteinpulver här.Varför måste man äta mer fett till undrar jag då?Om man byter ut ett mål om dan o för övrigt och äter mycket fett..

Mer än 0,5 g/kg kroppsvikt behövs inte om man äter animalsikt protein. Se på nyfödingar som på 0,5 g/kg/dag ökar sin kroppslängd med 50 % och tredubblar sin vikr under första året.
Så om man äter tillräckligt med energi i form av fett så behöver man inte använda protein som energikälla.
Äter man tillräckligt enligt LCHF så behöver man inte äta mer än en gång varannan dag eller upp till tre gånger per dag (varierar stort mellan individer)
Protein och fett är livsnödvändiga medan kolhydrater är helt onödiga.
Så ''malin'' ta reda på varför du behöver proteinpulver, de är i stort sett helt onödiga eftersom man bara behöver 0,5 g animaliskt protein per kg och dag, det blir 2,5 g kött per kg och dag, det räcker med 175 g kött per dag (drygt 1 paket bacon) om du väger 70 kg.
Förstår inte riktigt vitsen med att byta ut ett mål om dagen mot protein drinkar. Jag menar är det inte roligare att äta mat. Alla gör ju förstås som de vill. Visst salladen är bra, men det går att göra matiga sallader som håller dig mätt länge.
Förstår mig inte riktigt på detta pulver drickande, på mitt jobb springer alla runt med deras vällingar och sörplar i sig. protein pulver, nutrilett eller cambridge. Blir nästan lite sur på dem. Jag fattar liksom inte vad det är för fel på riktig mat.

#14skrivet av Mabrotnosh
Kan det vara att de känner sig mer i kontroll?
När proteindrinken är slut så är det kanske inte lika lätt att försvara att man tar 'bara en liiiiten bit till' eftersom man måste blanda till en ny drink och då kanske det är lättare att tänka efter vad som görs … och därför också stanna upp innan det går till överdrift?
Dels mättar ju fettet bra och dels gör proteindricka inte det… Speciellt inte med sötsmaker som kan göra det hela lite väl jobbigt psykoligisk.
Protein är kostillskott och skall egentligen inte användas som tillsats i maten. Jag menar tränar du ej hårt eller vettigt klara du dig gott på LCHF då det innebär ganska rejällt mycket mer protein än vanlig kost.
Så Spirit skrev allt konkret och bra!
#10 Är det anonymiteten som gör att du tror du kan bete dig som ett svin eller? Svårt att veta varför någon har skrivsvårigheter, vilket gör ditt beteende än mer idiotiskt.
#16 Protein är det mest mättande av energikällorna, dock inte speciellt länge. Men som sagt, tränar man inte regelbundet kan proteintillskott ses som överflödigt.

Jag blir jättemätt på en proteinshake!

Tror inte hon tänkt det som tillskot utan ist för!
Jag har en liknande fråga om jag vill ersätta en måltid, lunchen, så undrar jag om det är ok att göra det med en proteindrink? Jag har svårt att ta med mig mat då jag börjar tidigt óch inte har tillgång till att värma eller hålla saker kylt.
Vad ska jag tänka på att lägga tlil för att få det så bra som möjligt? Behövs det fett just till den måltiden eller kan jag inta det vid ett annat tillfälle?
Nu vill jag inte ha svar på hur jag kan äta anorlunda eller att jag kan äta före eller efter.
Vore det för mig skulle jag inte behöva alls då jag inte blir hungrig men måste äta mer för jag äter för lite och går inte ner i vikt! Så tänkte detta kunde vara ett sätt att få i mig mer näring!!

Rent kött, fisk, ägg är alltid att fördra framför kemiska pulverdrycker - så tycker jag. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Det finns vissa dagar jag använder proteinpulver istället.
Dels dagar då jag vet att på grund av något speciellt blir det svårt att få i sig tillräckligt, att yttre omständigheter gör det svårt att äta ordentligt.
Sedan finns det dagardå jag pga smärta verkligen inte fixar att äta,då kan det varalättare att dricka lite, de gångerna blir det oftast lite te med kokosfett till.
Det proteinpulver jag har är inte sötat och innehåller få Kh
LCHF innebär inte alls mer protein än "vanlig" kost, endast mindre kolhydrater och mer fett. Det är ett vanligt misstag att LCHF ofta blir LCHP, high protein, särskilt i media av våra motståndare. Vi utpekas som miljöbovar eftersom vi beskylls för att äta så himla mycket kött.
Kram på er alla från Malin
Hej hej Haloj =))) tack alla söta som förstår att man kan ha skrivsvårigheter =)))
Är så eeeevigt jävla trött på dessa jävlar som tror att DE är helt perfekt !!!!!!
Men i alla fall,jag har 15 minuters lunch … ingen som städar våra microvågungnar (de är riktigt äckliga ,så där vägrar jag ställa in något ) var på may body nutrution o pratade me han ,,,o han sa att det går bra (jag är vääldigt aktiv me )men bara jag äter fett !!!
För äter man inga kollisar så måste man äta tillräckligt me fett!!!någon som vet ca hur mycket fett man ska äta på en dag ??
O dessutom mitt dumle (cola ) protein var as gott
Så jag undrar då fler som gjör så här o hur funkar det för er???
Har nu gått ner 25 kg o vill ner minst 10 till o då undar jag om man kan buta ut bara lunchen äter då frukost lunch middag =)))
Mvh Malin
snäckor snäckor snäckor www.familjeliv.se
Ha de gött
Vad som händer?
Samma sak som om du skulle käka en burk tonfisk, äta en kycklingfile eller liknande.
Du får i dig protein… förfan
Nej men det finns ju alternativ att tillgodo göra sig mat som att äta kyckling, tonfisk eller ngn form av sallad kall.. Det är ju gott det också…
Och ngn påpekade att protein mättar… Ja i maten… Inte som dricka för det mättar inte så bra. Tro mig jag har druckit sådan ganska länge beroende på aktivitetnivå (tränar medel/hårt 5 dagar i veckan) jag har. Och protein är det sista jag tar om jag verkligen träntat hårt pga att få i mig dessa proteiner. Men att nyttja det som mättande ändamål är väldigt fel för kosttillskott skall just vara kosttillskott.. Och inget annat!
Ja jag tränar me flera gånger i veckan springer 5 km o gånger i veckan cycklar 2-3 ggr i veckan är går varje dag me hunden ,eller springer efter hästen =))))
Så jag vill inte äta sallad o jag fattar att det inte bygger något me kroppen eller så ,har tränat o tävlat på hög nivå i hela mitt liv ,men nu har jag gått up till 108 kg o jag är bara 158 cm lång eller kort *hihih* har i o för sig gått ner till 77 kg nu men vill ner mer !!!!
O jag vill inte ha några på hopp ,för då är det heeeelt onödigt att skriva här till mig …jag trodde att denna sida var till för att hjälpa inte stjälpa …
O jag drar inte alla över samma gräns … så ni som känner er träffade GJÖR DET!!!!
Ni som är snälla trevliga o hjälpsamma ,sådanna önskade jag alla var !!!!
så mycket tacksam för trevliga svar ;)
Mvh Malin
Ha de gött
#26 Ett fullvärdigt protein är alltid ett fullvärdigt protein, oavsett källa.
#11; NEJ, det är verkligen INTE normalt att skriva så. Visst, man behöver inte vara världens bästa på svenska för att skriva inlägg, men detta var fruktansvärt! Det är väldigt ovanligt att det är så illa och problemet med det är att det blir så himla jobbigt att läsa det, vilket gör att folk inte pallar läsa det och skiter i det. (Man måste alltså anstränga sig ordentligt och läsa typ tio gånger för att förstå vad det är hon försöker säga). Och om det nu är vanligt så är det oerhört skrämmande!

Ät riktig mat, inte industriprodukter. Riktig mat har ingen lång innehållsförteckning. Det är bara en ingrediens och inget mer.
Industriprodukterna görs ofta av avfall som blivit över. Vill du leva på sopor?
Ingen levande varelse lever på att äta sten. Allt du äter har haft ett liv. Även en brödbit består av mjöl från sädeskorn, embryon, som varit levande. Det är bara att acceptera att en människa är en asätande strandapa som behöver vildfångad fet fisk från friska hav. Dessutom behöver vi få i oss lite levande föda varje dag, inte bara död mat som värmebehandlats, kokats, stekts, grillats eller förgiftats av kemikalier, konserveringsmedel. Ät lite råa grönsaker och bär varje dag. Drick kranvatten! Du är inte ensam om din kropp. Det är otroligt många organismer som samsas om den.
Använd inte mikrovågsugn till mat.
Att banta leder oftast till näringsbrist. Det leder till framtida sjukdomar. Du behöver vitaminer, mineraler, spårämnen och rätt fett. Lär dig laga bra mat! Ät tillräckligt. Svält dig inte.
När du köper mat, ställ frågan, fanns det här på stenåldern? Om inte, fundera på om det finns någon anledning till att du ska äta det.
Industriprodukterna är inte bara olämpliga och farliga. De är dyra! Använd pengarna som blir över om du äter riktig mat istället för tillskott till något du kan ha nytta av, t.ex. spara till en bostad eller köp bättre mat, ekologiskt eller gräsbeteskött.
Motion skall vara rolig, inte en plåga. Att dansa sig svettig är mycket roligare än att springa på ett band.
Fan vad du snackar skit Anders.
Ska man inte dricka mjölk heller tycker du? jag menar den har ju åkt igenom samma maskin som vassle pulvret.
#29/ Jag hade inga större problem att förstå ts "röriga" inlägg…..och de som inte riktigt hängde med de ställde ju följdfrågor.
Jag är normalt en språkpolis, men såg inga fel här…?
Sluta häng upp dig och läs i en annan tråd om det stör dig…så gör jag, utan att basunera ut det….
**Malin** Det har hänt att jag använt mig av rent protein pulver som måltidsersättning emellanåt. För min del har det inte varit ngn skillnad i varken mående eller förbättrat viktnedgång… Däremot kan jag tipsa dig om att göra äggmjölk istället för att köpa dyra proteinpulver 
För om du förvarar den i normal rumstemperatur under dagen blir den inte dålig, så länge det handlar om samma dag som den är gjord. Då får du i dig optimalt med fett kontra protein.
Använd sökfunktionen här och sök på äggmjölk, du kommer att hitta en massa olika recept och smaksättningar!

#21 "Ska man inte dricka mjölk heller tycker du?"
Nej, speciellt inte om du har ADHD eller andra bokstavssyndrom.
Sök i Google på "bcm7 adhd milk"

#29 skrivet av Athenasmatte
#32 skrivet av skogs-tolva
Skulle vi kunna sluta diskutera språkfrågor i denna tråd, tack!
Det går alldeles utmärkt att starta en tråd om språkfrågor, för den som vill det.
Mvh odezza, Medarbetare på Kif.
#30 Anders-S
"Använd inte mikrovågsugn till mat."
Varför ska man inte värma mat i mikrovågsugn?
# Anders
Tur man är en frisk människa och klarar äta normal mat då.
# 32 Ja tack någon trevlig person här =)) ja det finns ju många trevliga =)
Men sen finns det ju tyver ,
DESSA FÖRBANNADE JÄVLA RÖT ÄGG !!!!MEN LÄS DÅ INTE FÖR FAAN ;JAG HAR INTE TVINGAT DIG!!!!
O jag kan säga till er som har problem att man dricker protein drinkar !! det var myyyyycket gott!!! o jag blir mätt o det är huuur bra som hellst att ta på lunchen på jobbet kl 12 o så äter jag ju något när jag kommer hem!!!=))))slutar ju jobba vid 2 =)))
Har lossnat me då jag gått ner 2 kg till nu =)))
O tränar cyckling ca 3 mil 2-3 ggr i veckan o då kan man ju behöva lite extra me =)))
Så jag har ju inte fått direkt hjälp här !!!
Men alla ni som är trevliga tack!!!!
Önskar alla kunde va trevliga !!!
Jag trodde i o för sig att denna sajten va för att komma underfull o få hjälp mm positiva saker ??=)))
Mvh malin
Ha de gött
#10 och #29 Vilken j***a otrevlig attityd och inställning!
Det där var ren MOBBING mot TS!
Vad säger moderatorn?
VI ANDRA ÄR HÄR FÖR ATT HJÄLPA VARANDRA!
fast alla bör ha en trevlig ton, man får försöka "ta" saker utan att förfalla till ännu värre otrevligheter…

Min uppmaning i kommentar #34 gäller även dig. Du blev orättvist påhoppad i början av tråden, jag försöker få stopp på det. Snälla, fortsätt inte… driv inte det hela vidare… då tar det aldrig slut.
Även om det inte var ditt fel från början, så är det språkbruk du använder i kommentar #37 inte förenligt med Kif:s skrivregler, tyvärr.
Till alla: Kan vi hålla oss till sakfrågan, nämligen proteinpulver, i fortsättningen, tack!?
Mvh odezza, medhjälpare på Kif.
jag lånar denna tråden lite då jag undrar lite samma sak. Maten i skolan kan ju inte jag styra och ibland är den inte alls LCHF vänlig. så jag undrar då, kan man ta med en shake protienpulver de dagarna så man iallafall får i sig "näring" och nte går hunrig hela dagen? Och vad det gäller att kompletera med fett, man kanske kan ha vatten och lite grädde/kokosfett eller liknande som man blandar pulvret med? då får man ju i sig fett :)
Förövrig så rockar din svenska Malin :D Onödigt att folk beter sig som 5 åringar när det gäller sånt där :)
# 42 hahha det ä göööt ;) jo då en protein schake tycker jag att man borde kunna ta i stället för att man inte kan äta lchf =))
Orka tjata ,jag har läst flera trådar på här i fokus o jag tycker faktist det är vääldigt många på hopp på många !!!
Folk skriver ju här för de vill ha råd
Mobbing på hög nivå kallar jag början på denna tråd ,men men har inte folk bättre för sig o att man inte får skydda sig själv nej då behöver jag inte hjälp här !!! har jag allldrig i hela mitt liva varit mobba eller trackad så ……………………..
Mvh Malin
Ha de gött

#36 "normal mat"
Reklam till mejerier:
"Sluta kasta pengar i avloppet! Vill du förvandla ditt sköljvatten till guld?"
http://www.apv.com/pdf/brochures/Goldstream_6500_04_09_2010_S.pdf
Råd och Rön om proteinpulver:

Re: #35 skrivet av Knaster
#30 Anders-S
"Använd inte mikrovågsugn till mat."
Varför ska man inte värma mat i mikrovågsugn?
Gör lite egna efterforskningar och lägg sedan fram fem förslag till varför du tror jag anser att man inte skall använda mikrovågsugn till mat.
#45 Anders-S
Naturligtvis så kan jag göra egna efterforskningar men jag trodde att du kanske var särskilt insatt i ämnet och att du utan alltför stor ansträngning kunde tänka dig att dela med dig av kunskapen. Jag misstog mig tydligen.

Korvstoppning är inte modernt. Din kunskapsutveckling antas vara hjälpt av egen aktivitet alternativt ett grupparbete med OneManArmy, Malin med flera.
det där med mikrovågor … olika svar beroende på vem som uttalar sig
http://www.primavi.se/matlagning/artikel.cfm?newsID=364&Mikrov%E5gsugnen
mikrovågor är inte farliga
undvik mikrovågor…
vem ska man tro på tro på tro på…
jag tror INTE de är farliga… tycker första länken känns mycket mer seriös… men det är jag det….
Kroppen tar till sig näringsämnen bäst som mat (blir "triggad" av annat innehåll). Gäller vitaminer, mineraler och _antagligen_ proteindricka. Kanske blir det bäst om man äter något litet proteinrikt tillsammans med drickan, vad jag vet finns inte sådan naturlig (kan inte komma på någon nu på rak arm i alla fall).
Det blir inte nödvändigtvis samma sak om det är olika förpackat.

Billigare med riktig mat än proteinpulver:
Köpte precis 3,706 kg nötfärs för 74,02 kr = 19,97 kr/kg
(Götgatsbacken/Söder/Stockholm/polsk/10% fett, förpackad 07 05 2012)
20.8 gram protein per 100 gram nötfärs enligt Fineli.
Så har jag mat för imorgon också…
Billigare? du får 1kg whey för runt 150kr vilket ger dig 50 stycken serveringar av 20g rent protein.
Så pass mycket fett är ingen höjdare att dra i sig efter tung styrketräning då du vill ha ut aminosyrorna i blodet så fort som möjligt.
Men är man en vanlig svensson så är det klart att vanlig mat är att föredra.
Tråden handlar inte om tung styrketräning, utan om en person som vill äta proteinpulver som substitut för mat, tillsammans med lite sallad.
Ja det är väl smidigt?

Räkna en gång till….
Här är innehåll per 100 g för Whey-80 enligt Gymgrossisten 1 kg 159 kr som dessutom anger liten portion 28 gram, stor portion 38 gram.
Ingredienser: Ultrafiltrerat och instantiserat vassleproteinkoncentrat (innehållande sojalecitin). I smaksatta varianter av Whey-80 även:
naturidentiska smakämnen, kakao, sötningsmedel (aspartam (innehåller fenylalaninkälla)), färgämne.
Kolhydrater 4 g
Laktos 3 g
Protein 76 g
Fett 8,5 g
Du får alltså 760 g protein för 159 kronor hos Gymgrossisten. För 74,02 kr blir det 353,8 g
Nötfärsen i exemplet har enligt tabell 770,8 g protein.
770,8/353,8=2,18
Medger att jag faktiskt trodde skillnaden skulle vara ännu större.
Jag tycker det är både smidigt billigare o bra att käka protein pulver vid 12 på jobbet
….bättre än att ta fram mat dagen innan som dessutom inehåller massa fett o mer kolisar det ska stekas de ska tinas o sen in i kylen plockas fram på morgonen ,
värmas på jobbet i en äckligt microvågsungn !!! o sen ätas på ca 15 min ,nej då är en go dumle protein både god smidig o man håller koll på kalorier o kolisar o äter en god middag när man kommer hem =))))))))))))))))))))))))))))))
an hinner ju inte i vilket fall som hellst avnjuta en god lunch o en äcklig burk me makrill eller tonfisk eller en burk bönor nej usch bättre me något som smakar milkshake =))))
Mvh Malin
Ha de gött

Ja men då så. Ät vad du vill. Vem bryr sig? Jorden är ändå överbefolkad. Dessutom billigare för samhället. Feta, rökare, diabetiker och gamla människor blir nollade för att inte belasta vården i onödan. Det har sjukhuspolitikerna bestämt. Nollad betyder att man skriver in i journalen på sjukhuset att man inte gör några insatser.
# 56 o du menar me detta ??
Ha de gött

Varför fråga om råd om du ändå inte bryr dig?
Nej jag fattar ändå inget av vad ni skriver till mig ?? o jag vet inteom man kan kalla detta bra råd i denna tråden vilka j***a på hopp bla o jag prövade protein pulver o gick ner på ma body nutrution (om det stavas så ) o de kan kost o träning om någon kan det !!!!!!o då fick jag tips av han i stället ,här på denna sida funkar det ju si så där me det ..kanske bättre om man frågar annat ..
Mvh malin
Ha de gött
Fast du är på ett forum om LCHF och de råd du får kommer att ha sin botten i det.
Vi vill undvika kolhydraterna, men fettskräck är inget som fungerar här. (Tänkte på ditt tidigare inlägg "…bättre än att ta fram mat dagen innan som dessutom inehåller massa fett o mer kolisar")
Vår mat består till största del av fett och sedan protein. Många av oss försöker äta så naturlig mat som möjligt och inte så mycket fabrikstillverkat.Det ska vara riktig mat och inte några "pulverdieter".
Som jag skrev tidigare i tråden använder jag mig av proteinpulver ibland, mest när jag har väldigt ont, har svårt att få i mig något då. Men jag lever inte på pulver, det är mer undantag.
Men har du hittat något som fungerar för dig så är det ju jätte bra, och du verkar ju ha någon som förespråkar ditt sätt. Då är det nogbättreoch fråga honom om det, eftersom här får du nog inte det medhåll du vill ha.
Nej jag lever absolut inte på pulvret o det har jag skrivit flera ggr o fettskräck ä väll synd att säga ,det är väldigt gott att blanda lite protein i grädde …men här pallar jag inte vara mer ,vill inte hålla på att höra massa snack …….o denna sidan förespråkar ju inte min läkare heller direkt .. jag tror nog inte det finns någon som vet vad lchf är för att de ska äta rätt..o man kan skriva va man äter hittas det alltid fel jajajajajaj snipp snapp snut så var denna tråden slut (o vill bara säga snäll folk ,skydda er inte mer om ni känner er träffade ) men hjälp är ju inget bra tips !!!!!
Ha de gött

**Malin** - jag förstår ärligt inte heller varför folk blir så bitska. Kif brukade inte vara så när jag blev medlem här 2007. Då var alla öppna för förslag och så otroligt varma och trevliga.
Det "nya" LCHF har blivit så inrutat och "så här ska man äta". Varför kan inte var och en få hitta "sin" LCHF? Det blir såna attacker så fort någon inte häller i sig grädde och fläsksvålar.
Malin, jag brukar också byta ut något mål mot proteinshake ibland, för att det är smidigt och man kanske inte hunnit med att fixa lunchlåda.
Det är ju bättre med en sån än att man blir så hungrig att man råkar springa in på donken och ta en burgare.
Och alla kanske inte är så duktiga på att alltid tänka steget före varje dag livet ut. Förbereda ägg och ost och dylikt att ha med i handväskan.
En shake känns lite fräschare faktiskt. ;)
# 62 att käka pulver har väl kanske inte tagits emot med så öppna armar här tidigare heller… med rätta kan jag tycka…
Är det något som predikas är det väl att hitta sin egen väg!? Förstår faktiskt inte vad du pratar om nu! Och grädde och fläsksvålar!? VEM har förordat det? Tror du inte läst speciellt mycket här om du tror det? Däremot predikas det väl att äta RIKTIG mat. De flesta varnar för mjölkprodukter ( då det bromsar för väldigt många) och fläsksvålar är godis , dess protein kan inte ens tillgodogöras.
Dricker gärna en proteinshake på morgonen för det fungerar för mig. Skit i mobbarna och experimentera med dig själv. Självklart fungerar det att använda det "istället för" även om man inte är superdupermuskelbyggare.
Finns anledning till att jag personligen inte rekommenderar folk till denna sida, men jag går hit då och då för att den kan ibland ge mig goda skratt. Men nu vette tusan om det ens är värt att gå hit ens för det. Mobbning på hög nivå. Otrevligt är vad det är. Synd att du drabbades av det Malin. :(
Lycka till Malin.
herregud! Mobbare!? Var och en härinne ger råd utifrån sin eget tro ochsitt eget tyckande, att kalla det för mobbing är rätt oförskämt! Frågar man får man räkna med svar, vill man bara ha medhåll blir man nog besviken, men det får man väl i så fall ta!?

"fisk tycker jag är riktigt ääääckligt!!!! har en viss fisk fobi ;) det liksom sprattlar i munnen på mig =/// hehehhe ;)"
Du borde nog bearbeta ditt förhållande till riktig mat. Pulver är jox som har tillverkats industriellt med en hel del saker som kanske inte är särsklt nyttiga. Jag skulle gissa att du kan jobba på dina matfobier med KBT. Fisk är god och närande mat, som innehåller alla byggbitar som behövs för att bygga en stark, slank och smidig kropp. Och vissa tycker att det är som allra bäst när den sprattlar i munnen och ända ner i kistan.

… när jag bodde i Atlantatrakten i Georgia så skulle jag en dag gå in genom trädgårdsgrinden … och möter en liten groda. Jag sa hej till den och vände mig för att stänga grinden och när jag vänder mig tillbaka igen ser jag en orm någon meter från mig och han har grodan i munnen, benen spretade rakt ut. Vet inte hur fort matsmältningsapparaten sätter igång men trodde inte det var mycket jag kunde göra för grodan utan sprang in och hämtade min kamera. Nu har jag en bild sittande på en hard disc någonstans … kommer inte ihåg var … 

Jag gissar att din orm kan ha varit av samma eller närbesläktad art. På engelska kallas snoken Grass Snake, och en av favoriträtterna är grodor och paddor. Här i Sverige, där vi bara har ett fåtal ormarter känns den lätt igen främst på den runda pupillen, som lätt skiljer den från huggormen (viper) som har en vertikal springa, liknande kattens pupill. De två ljusa kindfläckarna är också typiska, men saknas ibland. Färgen kan variera, och den har inget sicksackband över ryggen som vissa huggormar, men huggormen kan sakna det och på så sätt förväxlas med snok om man inte kollar ögat.

Jag avstod från att kolla närmre
I Georgia finns både skallerorm, copperheads och moccasins så jag brydde mig inte om ögonkontakt för att få reda på vilken sort det var … när det är varmt och torrt ute får man se upp eftersom både copperheads och moccasins gillar att lägga sig i området där trädgårdsslangar är fastkopplade vid huset eftersom det ofta blir både dolt och fuktigt där.
Kommer ihåg snok från Sverige … mamma hade en som bodde under ingångstrappan till hennes sommartorp i Borsökna …