Vad panerar ni med?
Jag undrar vad ni använder om ni ska panera nånting? Sesamfrön går ju, men det är rätt mycket kolisar i dom ju… (även om det är dögott). Har någon några andra förslag på vad som kan användas?
Söndersmulade fläsksvålar! Ser dessutom ut precis som om det vore ströbröd, så oinvigda slipper fundera på vad man äter :-)
Kanske kokosflingor går? SKa kolla upp det.

Men jag lyckades ju hitta dom där fläsksvålarna i affären, men tyclte att det var så himla mycket protein i dom…. me nska testa att panera med dom, kör du dom i matberedaren då först typ?

#2 Jo, kokosflingor går ju, men om man inte vill ha kokossmaken så blir det ju jobbigt.. .:)

#2 Kokosräkor är grymt gott. Skala men lämna stjärten, butterfly, krydda, doppa i ägg och en massa kokos och fritera… Några goda doppsåser till.
man kan ta skalade sesemfrön som panering, det blir lite nötigt och gott.
Jag klarar mig utan panering.
Om jag vill steka fisk som skall få färg (ex flundra) smälter jag en stor klick smör och tillsätter 1tsk curry och 1 tsk paprika och rör om. Den såsen penslar jag på fisken och det ser ut och fungerar som panering förutom att det blir jättegott.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag panerar inte heller, steker lax och makrill i smör och får en bra stekyta. Lagar också mycket mat i ugnen.
jag panerar alldrig, det behövs inte, det är bara en vana (som dessutom tar tid
)

# 1: Tack för tipset, jag ska testa fläsksvålarna… Menar du att en utomstående inte känner någon skillnad?
Hej! Jodå, skillnad märker man ju om man äter, men det ser helt normalt ut, så man behöver inte ta några diskussioner i lunchrummet eller så :-)

Men jag tänkte göra någon form av ostschnitzel och då måste man ju panera….. Annars panerar jag ingenting någonsin :)
Panering gör det lättare att få i sig fett. Opanerat kött och fisk drar inte till sig något stekfett, så det är ingen idé att överdosera i stekpannan om man inte har panerat.
Framför allt fisk blir mycket godare om man panerar innan man steker.