Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1152 ggr
kolis
0

Vad panerar ni med?

Jag undrar vad ni använder om ni ska panera nånting? Sesamfrön går ju, men det är rätt mycket kolisar i dom ju… (även om det är dögott). Har någon några andra förslag på vad som kan användas?

Marylojs
0

Söndersmulade fläsksvålar! Ser dessutom ut precis som om det vore ströbröd, så oinvigda slipper fundera på vad man äter :-)

zeretki
0

Kanske kokosflingor går? SKa kolla upp det.

kolis
0

Men jag lyckades ju hitta dom där fläsksvålarna i affären, men tyclte att det var så himla mycket protein i dom…. me nska testa att panera med dom, kör du dom i matberedaren då först typ?

kolis
0

#2 Jo, kokosflingor går ju, men om man inte vill ha kokossmaken så blir det ju jobbigt.. .:)

Bookjones
0

#2 Kokosräkor är grymt gott. Skala men lämna stjärten, butterfly, krydda, doppa i ägg och en massa kokos och fritera… Några goda doppsåser till.

Fettcell
0

man kan ta skalade sesemfrön som panering, det blir lite nötigt och gott.

Margareta
0

Jag klarar mig utan panering.

Om jag vill steka fisk som skall få färg (ex flundra) smälter jag en stor klick smör och tillsätter 1tsk curry och 1 tsk paprika och rör om. Den såsen penslar jag på fisken och det ser ut och fungerar som panering förutom att det blir jättegott.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jag panerar inte heller, steker lax och makrill i smör och får en bra stekyta. Lagar också mycket mat i ugnen.

bejbe
0

jag panerar alldrig, det behövs inte, det är bara en vana (som dessutom tar tid Fundersam)

mammam
0

# 1: Tack för tipset, jag ska testa fläsksvålarna… Menar du att en utomstående inte känner någon skillnad?

Marylojs
0

Hej! Jodå, skillnad märker man ju om man äter, men det ser helt normalt ut, så man behöver inte ta några diskussioner i lunchrummet eller så :-)

kolis
0

Men jag tänkte göra någon form av ostschnitzel och då måste man ju panera….. Annars panerar jag ingenting någonsin :)

Gojkan
0

Panering gör det lättare att få i sig fett. Opanerat kött och fisk drar inte till sig något stekfett, så det är ingen idé att överdosera i stekpannan om man inte har panerat.

Framför allt fisk blir mycket godare om man panerar innan man steker.