Sväller på em /kvällen....
Hej äter LCHF.
Åt:
Frukost:
2 stekta ägg i 1 tsk kokosolja med 2 skivor kalkonskinka med 2 tsk majonär och 1 tsk grönpepparsmör.
Lunch:
80 gram kycklingfile, 2 msk bea, 80 gram broccolimos med 1 tsk smör.
Middag:
110 gram lax i ugn, 100 gram fryst spenat med 2 tsk smör.
+ under dagen 2 koppar kaffe med sammanlagt 1msk grädde.
Är detta på tok fel att äta eller är detta ok?
Känner mig smal på morgonen men svullnar upp efter lunchen och sedan hela em / kvällen.
Känns inte så kul. Skärpet måste knäppas upp. De känns som om man går upp 1-2 kg på dagen. Inte roligt!
Undrar om det är fel kost för mig?
Later val helt ok om du ar nojd.
Men maste undra om du ar valdigt fettskramd…
Matta kokossmor och smor aven majo med tsk.
Msk brukar anvandas…
Ja de kanske jag har blivit.
Ska jag våga att ta mer fett och inte tro att de är det jag sväller av?

Stress kan annars vara en trolig förklaring. Du är avslappnad efter att ha sovit, men stressar upp dig under dagen. Förutom att det ser ut att vara galet lite mat …
Lägg in din dagsrason i Minmat.

Jag tycker du äter lite men håller du dig mätt och har energi så är det nog ok.
Du går nog inte upp i vikt som du äter
Det du upplever är nog att vätskemängden under dagen varierar lite 
Du kunde ju prova (experimentera) med att skippa moset och istället äta lite mer protein/fett
Jag misstänker att du skulle binda mindre vatten då och kanske ändå känna dig mättare
Hm, undrar hur gammal du är … ?
Jag känner av samma problem, att jag blir "tjockare" på eftermiddagen/kvällen. Äter tillräckligt och är definitivt inte fettskrämd (snarare tvärtom
).
Teorin om stress låter intressant! Har mest trott att det kan ha med hormoner att göra (vilket ju stress iofs också har) och åldern (är 48).
Skall följa tråden och se om det finns någon förklaring … 
Hmmm. Jag trodde jag skulle hålla mig på proteingrammet efter hur mycket vikt jag vill gå ner till?
Jag känner mig ju inte dirket mätt efter måltiden förutom efter frukosten.
Är de läge då att öka fettet istället och dra ner på grönsakerna?
Önskar att gå ner minst 5 kg så jag räknar även Kacl och ligger runt
1300/ dag 2-6 g kh/ dag 80-110 gr fett, 65-85 g/dag
Är 175 cm och väger 76,4. är 45 år.
Gillar verkligen inte känslan av att svälla så som jag gör.
Är det läge för vätskedrivande medel? 
hur menar du: proteingrammet efter hur mycket vikt jag vill gå ner?
Man ska äta minst 1 gram per kilo önskad kroppsvikt, gärna mer, om det är det du menar?
Ja de var väl så jag menade.
.
Skriver "baklänges" ibland.
fast proteinet i din dag ovan kan väl inte bli mer än högst 50 eller?
#9 Kan du rekomendera en bra omräknare liknande Matdagboken som jag använder idag?
jag använder minmat.net om jag vill räkna ut vad jag äter.
Jag känner igen mig i det du skriver om svullnad under dagen. Jag har alltid varit sån förr, vaknar med platt mage och redan efter frukost är jag rund om magen och får inte plats i kläderna. Trodde förr att det var mjölkprodukter och började med lactosfri mjölk, det blev lite bättre. Men kom ändå tillbaka vissa dagar. Men! Med 6 veckors lchf har det faktiskt blivit mycket lugnare i min mage. Nu är det bara om jag äter mycket grädde eller för stora matportioner som magen svullnar upp. Kanske du ska ge det lite tid och se om lchf kosten gör förändring?
Jag använder Dumbbell.se för att ha koll pa maten.
Jag har ätit LCHF i 1 år nu och kände mig bra mycket bättre med magen efter 3 veckor.
Men att svälla så är nytt för mig och jag undrar varför.
Något med kosten?
Något med åldern?
Ja inte vet jag men roligt är de inte.

Du skulle kunna prova en fettfasta. För mig var det ett sätt att ge kroppen en kick. Sedan har jag fortsatt med kalorirestriktion samt att variera kaloriintaget beroende på tränings-/vilodag. Min mage är aldrig svullen nu längre (inte ens efter en galen brödfrossa i lördags).
Hur menar du ?
Hur fettfastar man?
De låter ju trolight för att få kroppen att bränna fett
men vad äter du då?

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4f53e8ad88f47213f50023df-atkins-fettfasta-start
finns fler trådar om du använder sökfunktionen ovan.
48 år och kvinna antar jag? Visst kan det väl vara hormonerna som spökar. Har själv haft problem flera år med att jag samlat på mig vätska under dagen (vanlig kost). Nu efter några månader på "nästan"-lchf brukar jag öka ungefär 0,5-1 kg under dagen, dvs nästan ingen vätska alls.
Har hört om en studie, en ny svensk sådan, som gjordes på hur kroppen tog hand om energin. Först och främst lades den i form av fett på magen, sedan under resten av dagen så togs fettet om hand och lades på de bättre ställena - höfter, rumpa, lår. Så att man svullnar när man äter är bevisat rent fysiologiskt.
Jag är också smalare på morgonen. Kan gå upp en-tre centimeter till mot kvällen kring midja och navel, men det rör mig inte så mycket. Jag vet att jag äter bra, och jag vet att nästa morgon kommer jag vara lika smal igen.
Jag undrar hur mycket du vet att du ökar i omfång? Prova att mäta. Är det bara några centimetrar så är det inget att oroa sig för, det blir så för de flesta!